Svar nr 1.
Det saknas en Cobra i mitt liv! Om jag bara hade en Cobra skulle jag fått gjort allting på huset som bara väntar på att bli gjort. Fönstrenas förfall skulle stoppas, inomhussnickerierna skulle återfå sin forna glans! Livet skulle bli så mycket bättre!
 
É
Svar nr 1.

Jag behöver måla om många meter verandraräcke i snickarglädjestil i sommar. Tidigare ägaren verkar ha slarvat med underarbetet och det flagnar överallt. Behöver börja om från början och ta bort all färg först. En Cobra ser ut att vara rätt storlek för alla kanter och hörn som finns.
 
Svar: 1

En Speedheater är byggnadsvård. Därför vill jag ha den.
 
Svar: 1

Motivering: Bästa grejorna för mig som ska ta bort gammal färg!
 
SH IR System. Jag har lånat andra modeller av Speedheater och saknar dem varje dag. Att ha en egen Speedheater, om än en liten, låter underbart!
 
Svar: 1 SH IR SYSTEM

Jag hade verkligen velat byta ut min gamla varmluftspistol mot detta moderna och förmodligen överlägsna verktyg! Inte bara för när vi ska renovera fönster och dörrar men även kanske när delar av fasaden ska skapas.

Ha det!
 
Svar 1

Brukar få avsätta alldeles för mycktet tid till att måla om mina fönster och värst är skrapningen.Med Cobran skulle det kunna bli några fler dagar på stranden istället för att skrapa färg !
 
Svar 1
Sommaren har kommit. Torpet som skulle rivas försöker vi nu rädda inkl kringliggande byggnader. Omålat under många många år. Färgen har flagnat på alla tänkbara ställen. Skrapa färg är jobbigt men det går förstås. En Speedheater skulle givetvis underlätta och spara tid åt oss då vi måste renovera allt från tak till golv. Alla fönster är det tänkta kommande akuta projektet men det tar emot att stå och skrapa alla dessa hela sommaren. Speedheatern skulle bli till mycket hjälp och vi vill göra ett bra grundarbete när vi nu försöker göra det enligt byggnadsvårds tänk. Speedheater skulle bli en ny bekantskap för oss och vi längtar efter att få tid över tack vare Speedheater så vi kan hinna med annan renovering också.
 
Svar 1.

Med ett hus byggt 1955 i min ägo och ytterligare ett nyligen inköpt hus från 1931 så inser jag med facit i hand att för att hålla efter alla fönster behövs det något alldeles extra som rationaliserar ner arbetstiden för jag har ingen lust att köpa nya modernare fönster vilket är en bekväm lösning så klart, men hjärtat slår lite extra för ett originalutseende från rätt tidsepok.
 
Svar 1 är rätt svar!
Snickartjej som jag är skulle jag gilla att vinna den grej!
Tre barn har man kånkat och burit så axlarna har tagit stryk. Hade varit underbart att vinna denna Cobra och orka slipa hela min trappa utan massa avbrott! Tack och hej :))
Beata
 
Svar: 1.

Alla verkar ha gamla fönster i behov av renovering, så även jag;) Vi har ett hus från 1916 med 64 st spröjsade fönster samt två balkonger som är i stort behov av skrap och målning. Jag skulle VERKLIGEN behöva den här manicken.
 
Svar: 1 SH IR System.
Jag har en hel hög gamla fönster jag vill rädda och som behöver befrias från sin 70-tals bruna färg och återfå sin vita originalfärg. Har dessutom en hel hoper innerförrar och andra snickerier som behöver målas om.
 
Svar: 1

Har 10 fantastiska fönster i original från 1929 i kärnfriskt (!) kärnvirke. De behöver kärlek!
 
Svar: 1.

Jag vill gärna prova denna, då den inte väger så mycket. Kanske fungerar den att använda för mig, med mina dåliga leder, som inte vill att jag lyfter något tungt?! Det finns att fixa med i nya huset och det vore så bra om jag kunde avlasta sambon en del jobb! Jag tror inte att jag är ensam om att inte klara av tunga verktyg, äntligen ett verktyg som kan fungera! Vill tillverkaren ha synpunkter på den egenskapen hos produkten, så ställer jag gärna upp och provar och recenserar!
 
Svar:1

Efter att vi nu har renoverat i princip allt i vårt gamla hus återstår nu bara grunden.
Dessvärre har förra ägaren valt att måla denna med plastfärg vilken ömsom faller av och ömsom sitter som berget...
Dessutom är grunden av den gamla fina typen med mönster vilket försvårar skrapning och gör att min ångestnivå är i topp inför detta projekt. 😭
När jag nu såg denna fina Cobra kändes det som ett underbart sätt att dämpa ångesten, snälla hjälp mig!

Och ha en skön sommar!😊☀️
Mvh
Robert
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.