Hade tänkt mig tvätta min framsida av fasaden. Fick byta ut ett par brädor. Det blev tryckt trä. Men vill fortfarande måla om det gamla och vänta med de nya plankorna till senare, ev. Sensommaren. Men om jag tvättar så kommer det ju mögel och alg tvätt på de nya plankorna. Är det någon risk med detta? Kan dom bli förstörda på något sätt?
 
Skulle nog inte va speciellt orolig för det men däremot tryckt virke i fasaden, vad va tanken med det?
 
Eller okej, inte fasaden.. Utan det är en överbyggd altan fram. Visste inte riktigt vad jag skulle kalla det 😁 liten altan innan man går in i huset. Finns säkert ett namn för det också🤔 men det är plankorna som är för överbyggnaden som jag bytt ut ett par stycken. Tryckt verkade vara vettigast att använda för ändamålet.
 
Redigerat:
Har bytt ut brädor, skrapar gammal färg, tvätta 🤔 nåja, blev rent i alla fall. Och är så jäkla sugen på att börja måla. Men hur gör jag med solen? Hur stark kan den vara för att inte förstöra? Att gå över det två gånger, är det viktigt när det redan är målat en gång tidigare?
 
Planera att måla när solen inte lyser på den sidan du målar, det är ingen höjdare med strålande sol.
 
Okej, tyvärr är det sol där f om 12 tiden och sen resten av dagen. Om man målar så länge det går innan solen kommer dit. När bör man avbryta, 30 min innan? Solen är ju inte lika stark runt 18 tiden, kan man köra ett par timmar då fast solen ligger på?
 
Har rengjort altanen med Beckers Elit terasstvätt för att sedan stryka på svart Lasyr igen .. Det är ju så härligt väder att man vill vara ute och härja idag !!
Upptäcker att det var en illa vald tidpunkt då ytan skall hållas fuktig i 30 min... Torrt på 5 min 😖 jaja ska nu spola rent sen får det torka ett par dar innan lasyren lägs på 👍
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.