Svar 1
Innerdörrar, fönster, takbjälkar, dörrfoder mm. i vår gamla 1800-talsgård som genom åren fått många olika lager färg på sig tar tid att snygga till. Med en Cobra skulle arbetet gå snabbare och lättare samt vara mer skonsamt mot träet. Hade varit perfekt nu när det snart är dags för 1 års pappaledighet, då kanske både barn och hus hinns med.
 
S
Svar: 1

Hade gärna vunnit denna då vi behöver måla om fasaden under semestern om den är så bra som påstås borde jobbet gå snabbare och man borde kunna få mer tid för familjen och den nyfödda som är på väg.
Givetvis finns det även här och som många andra många andra projekt där den skulle göra stor nytta.
 
Svar: 1

Ett gammalt sekelskifteshus med massor av trädetaljer som behöver omvårdnad, detta verkar vara ett fenomenalt verktyg för just detta!
 
Svar: 1

Lantbruksgårds boende med oräcklig antal fönstetr och trådetaljer som behövs uppfrächas....

Har använt en modell större då jag hjälpte en kompis måla om sitt 3 våningstimmer hus....
Det var kvadratmeter som alldrig tog slut och högt var det.....men tillslut var det fix.....

Hoppas på yur men har väl för mycket lycka i kärlek så den går nog till någon annan :)
//k
 
Rätt svar är 1
Egentligen vill jag inte vinna för då måste jag ta tag i fönster renovering i sommar ☺. Har dragit mig för detta hela våren. Men frugan har lovat måla om jag gör förberedande arbete, vore grymt najs med en speedheater för att slippa allt strul.
 
M
Svar 1

Likt alla andra har vi X antal fönster och en fasad som skall skrapas och målas i sommar... vore ju trevligt att slippa köpa Cobran om den nu är så bra som det sägs :)
 
Svar: 1. SH IR System

Min sambo har 12 stora gamla flaggfönster plus en glasveranda att renovera på vår gård Lill-Jonases. Vi målade om fasaden förra året så detta år måste han verkligen ta tag i fönstrena så kunde jag vinna en Cobra till honom så skulle vi båda bli överlyckliga!
 
Svar 1.

Tänkt att med värme lätt skrapa bort
Från list och möbel gammal färg och lort
Sen på ByggaHus snacka
Då blir det jag som får tacka
 
Rätt svar: 1

Jag önskar göra mina fönster fina, med en cobra de skulle bli så sobra!!
 
Matzeball
Svar 1
Om jag vill veta vem du är så tittar jag på dina gamla fönster.

Nu när jag har sålt mitt hus vill jag köpa ett välskött hus med ett extra renoveringsobjekt på. Där är nästan alltid fönstren det absolut mest akuta att renovera.

Jag har några få fönster kvar att fixa på garaget så jag slipper skämmas när nya ägaren tillträder.
Med en Speedheater Cobra blir det väldigt effektivt och när jag har gjort fönstren klara så bara MÅSTE jag ju fortsätta med fasaden också.

Fönstrens utseende avspeglar väldigt väl hur mycket ägaren bryr sig om sitt hus. Är fönstren gamla och ändå fina så är nog resten av huset välskött det också.
 
Svar 1.

Det vore rena drömmen för mig som ska skrapa gammal akrylat från huset innan ommålning! Det jag gjort hittills med en halvtaskig varmluftspistol har tagit mig extremt mycket tid och kraft. Fick ett brett leende på läpparna när jag såg att det tävlades om ett verktyg som skulle underlätta mitt liv oerhört! Kanske vågar ge mig på att renovera trappan inomhus som sambon tjatat om i flera år. Men jag har varit rädd för limresterna.. Håller tummarna!
 
Svar: 1. SH IR System.

Motivering: Jag vill vinna en Cobran för att den skulle bespara mig så mycket tid och kraft när jag renoverar mina fönster. Mina fönster behövs verkligen renoveras men jag har dragit mig för att påbörja detta projekt just för att bara tanken på att skrap fönster har avskräckt mig.
 
Svar: 1 SH IR System

Motivering:
Med ett hus med fönster som behöver som behöver skrapas och dessutom nybliven ägare till en båt med mycket flagnande fernissa, kommer speedheatern gå varm såväl sommar som vår och höst!
 
Svar 1

Sitter och gruvar inför renoveringen (skrapa, skrapa, skrapa) av 18 gamla, spröjsade fönster som jag ska montera i ett fritidshus som jag håller på att bygga. Eftersom jag inte vill göra ett fuskjobb kommer detta att bli jobbigt. En sån här liten mackapär skulle underlätta enormt.
 
Svar: 1.
Motivering: Vi har skrapat alla fasadsidor trärena för att kunna måla om vårt gamla hus. Det har tagit 5 år med en lånad Speedheater. Det har varit värt besväret eftersom originalpanelen överlevt plastfärg och bristande underhåll. Nu har vi ett antal originalfönster kvar och en Cobra hade varit till en fantastisk hjälp! Vi och vårt hus Solhaga skulle vara evigt tacksamma! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.