Har idag en entre under tak. Bild finns på http://hem.passagen.se/bananen/rosendalsgatan.htm

Om jag vill bygga in den entrén så det som är under tak (plus 50cm till i sidled) kommen innanför vägg istället, krävs det bygglov då? ???
 
Självklart måste du ha bygglov!

Men du kan byta brevlåda utan, om
du vill känna dig litet anarkistisk. ;D

KoW
 
KnockOnWood skrev:
Självklart måste du ha bygglov!

Men du kan byta brevlåda utan, om
du vill känna dig litet anarkistisk.  ;D

KoW
;D ;D ;D

Hjälp, jag som bytte lampor i lyktstolparna häromdagen...  :-/  :-X

Edit: Följdfråga: Krävs det bygglov eller liknande för att byta fasadfärg från blekblå till kornblå också eller? ??? Bäst att inte vara FÖR anarkistisk liksom...
 
Hemmakatten
Jamen, Sophia... Skärpning nu.... en STOR utbyggnad om säkert 1kvm kräver NATURLIGTVIS bygglov. Det borde väl du veta som jobbar inom det halvstatliga (landstinget) ;). Från blekblå till kornblå fasad utan bygglov krävs att man vet om ens kommun är liberal, fisliberal, moderat, stenmoderat, betongsocialdemokratisk eller bara socialdemokratisk....
 
Hemmakatten skrev:
Jamen, Sophia... Skärpning nu.... en STOR utbyggnad om säkert 1kvm kräver NATURLIGTVIS bygglov. Det borde väl du veta som jobbar inom det halvstatliga (landstinget) ;). Från blekblå till kornblå fasad utan bygglov krävs att man vet om ens kommun är liberal, fisliberal, moderat, stenmoderat, betongsocialdemokratisk eller bara socialdemokratisk....
LANDSTINGET? ??? ??? Nä vettuva, jag är anställd av KOMMUNEN!!! ;D ;D ;D Och den kommunen jag bor i (inte samma som jag jobbar i) är lite lilastyrd, så det kanske GÅR att få måla om huset till riktigt tjusigt kornblått... Äh, bäst å fråga med andra ord! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.