Vinn Cobran som värmer bort gammal färg och lim

speedheater.jpg

Ska du måla om fasaden eller inomhusväggarna i år? Genom att värma bort färgen blir det där tunga, tråkiga skraparbetet betydligt enklare. Med nya Speedheater Cobra, som endast väger 600 gram, värms färgen upp med IR-strålning, det gör att även mögel och alger dör. Sedan är det bara att måla om. Den smarta lilla maskinen är nästan helt ljudlös och så pass bra att den bland annat använts i tv-programmet Bygglov. Cobran används fördelaktigt till möbler, lister, dörrar och fönster. Dessutom fungerar den även på lim och kitt.

Totalt värde cirka: 2 800 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Speedheater Cobra är helt ny. Vad heter originalsystemet?


1. SH IR System
X. Speedheater IR Original
2. SH Tiger

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 13 maj

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Speedheater System. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Speedheater System för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
Jan-O
  • Laddar…
Svar: 1

Med denna lösning så ser jag fram emot att renovera alla fönster och dörrar i nya huset en riktig hårdträning kommer det att bli för den.
 
S
Svar 1

Jag har 21st 1+1 fönster på min gamla gård som måste renoveras omgående. En Speedheater är ett måste...
 
Svar: 1

Vi har nyligen köpt ett gammalt renoveringsobjekt med fina gamla fönster (och dörrar, socklar etc.) som tyvärr behöver en hel del kärlek omgående. Med två små barn får man tjuva lite tid när man kan, så jag har önskat mig en speedheater sedan vi flyttade in för att effektivisera all färgskrapning, samt om möjligt göra det något roligare. Jag har tyvärr inte fått något gehör för att en sådan skall vara prioriterad i hushållsbudgeten, så jag är tyvärr hänvisad till en värmepistol, modell sämre.
 
Svar: 1. SH IR System

Som vanligt ligger renoveringsprojekten på rad och väntar! Men nu blir det roligare då vi vill satsa på renoveringar som är roliga och syns. Hittills har dränering, takbyte och nytt värmesystem visserligen varit nödvändiga men kanske inte de mest inspirerande av investeringar! Hjälp oss att med Speedheater Cobra få upp renoveringslusten och nyskapandet till nya nivåer genom att vi kan göra något som verkligen gör skillnad, något som verkligen syns, de gamla dörrarna, fodren, snickarglädjen och alla de andra trädetaljerna. Dessa renoveringar kommer att göra underverk vad gäller trivsel och utseende hemma!
 
Svar: 1

Måla är kul. Förarbetet är en pest. Dock, ett bra förarbete är vad som ger en snygg målning. Så, allt som gör förarbetet enklare och roligare är precis vad jag behöver för att få tummen ur och göra riktigt snygga målningsarbeten!
 
Svar 1

Flyttar i höst in i nya projektet från 1893. 700kvm ren och skär byggnadsvård med totalt 45 fönster (storleksordning flaggfönster 21x12 till 15x12) som ska renoveras. Otaliga lister och foder finns att bita i när fönsterna väl blir klara.

En speedheater skulle hjälpa mig ro detta i land och samtidigt behålla hyfsad kvalitetstid med familjen under de kommande 5 åren (10 år enligt frugan..). ☺
 
Redigerat:
Svar 1

Bor i hus från 1937 och fönstren är i behov av grundlig renovering. Planen är att börja i sommar med ett par fönster. En Cobra borde kunna snabba upp genomförandet högst väsentligt. Något som både jag och resten av familjen skulle uppskatta!
 
Svar 1
Tänkte hyra en sådan för projekt fönsterrenovering i sommar men inser att jag aldrig kommer hinna med det under den begränsade tid som jag kan hyra.
Huset är gammalt men själen är ung så ambitionen finns att hinna klart alla 28 fönster i sommar och en Cobra skulle verkligen underlätta!
 
kontorsråttan
Svar 1
Att kunna renovera fönster och inte köpa nya moderna i plast är rena miljövinsten, och jag vill dra mitt stå till stacken.
 
D09
Svar 1

Garaget ska målas om. Rädd att det faller ihop om det inte får ny färg som binder ihop regelverket

Ge mig en anledning till att börja projektet denna sommaren 😎

En bra anledning till att bjuda hem vännerna några helger 😇
 
Svar :1

Ska måla om garaget i år. Mycket skrapa, med en speedheater skulle jobbet gå som en dans!
 
richardtenggren
Svar: 1

Jag ska snart ta tag i och renovera dörrarna i lägenheten, det hade varit utmärkt med detta hjälpmedel.
 
Svar 1

För den skulle underlätta enormt när jag renoverar pardörrarna från sekelskiftet dom jag köpt i bröllopspresent till min blivande fru
 
Svar 1: SW IR System
Hade varit kul att se om den är så bra som reklamen påstår.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.