Hej!

Kollat på en Worx robotgräsklippare med wifi. Kan dock inte på nån hemsida hitta hur de funkar. Måste man ha en router hemma som klipparen kopplar upp sig mot eller har den 3/4g sim kort i sig? Tacksam för svar och lite info från er som ev har liknande maskiner.

Mvh
Martin
 
Den har en egen wifi accespunkt som du ansluter din mobil/surfplatta emot. Du behöver således ingen router. Den kopplar inte upp sig mot mobilnätet. Jag vet att Robomow mm har klippare med denna funktion.
 
Ok, men då kan jag inte ansluta mot den om jag inte är på plats där gräsklipparen är antar jag? Ska ha den i stugan och tänkte de kunde va smidigt att kunna ha koll på den på distans.
 
Nej det kommer inte fungera. Appen är mer tänkt för att kunna ställa in saker lite lättare. Inte att så mycket för att fjärrstyra.
 
peternicklas
marnas skrev:
Ok, men då kan jag inte ansluta mot den om jag inte är på plats där gräsklipparen är antar jag? Ska ha den i stugan och tänkte de kunde va smidigt att kunna ha koll på den på distans.
Detta står om appen i Play butik:

This app gives owners of the Worx Landroid Wi-Fi models (WG796E and WG797E) ultimate control over their lawn care – from anywhere!
 
peternicklas skrev:
Detta står om appen i Play butik:

This app gives owners of the Worx Landroid Wi-Fi models (WG796E and WG797E) ultimate control over their lawn care – from anywhere!
Funderar få en sådan klippare åxå. Min gissning/förståelse är att klipparen kopplar upp sig mot ditt nät och du sedan kan komma åt den via appen.

Någon som har en Worx landroind 796E.1 som kan dela erfarenheter?
 
Det finns användare av den i forumet. Jag har utan att söka sprungit på ett par kommentarer om att det inte fungerat enligt önskemål med kort räckvidd och långa långa accesstider. Det gjorde i vart fall att mina planer på att uppgradera mig lades på hyllan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.