Rätta svaret är: 2. Alu


Jag håller på att totalrenovera ett hus från femtiotvå. Huset får helt ny planlösning, bara ytterväggar och ett sovrum som lämnas kvar. I alla de tre sovrummen och hallen är det tänkt att en vägg helt skall täckas av skjutdörrs garderober. Detta blir en stor utgift, men estetik och praktisk nytta väger tungt.

Jag hoppas vinna denna tävling så jag har råd att uppfylla mina tilltänkta planer, utan att behöva kompromissa.
 
Det är fredag! Även om några nog tog helg redan när de lämnade jobbet i onsdags :p. Dagens viktigaste göromål idag, förutom att längta efter helgen, är såklart avgörandet i veckans tävling. Sitter ni som på nålar? Veckans vinnare är... *fanfarer och trumsolon*... Brallan84!! Stort grattis! Ut med skafferidörrar och gamla trapphusplafonder :D

Motivering: I dagsläget är vår garderob en gammal klädkammare som ligger mellan vårt och barnets sovrum. Uppdelat på hälften med nån gammal spegel-vikdörr av modell hemsk och barnets dörrar är 2 hemmasnickrade skafferi-dörrar med gångjärn. Belysningen är några gamla trapphusplafonder.
Har alltid velat att kunna blåsa ur kammaren, öppna upp väggen för bredare dörrar, bygga ett par riktigt schyssta konsol-lösningar och moderna, snygga skjutdörrar. För tillfället sväljs garderoberna upp av sambons kläder och massa förvaringskartonger. Ett presentkort av denna valör skulle kunna göra detta möjligt och förhoppningsvis kan jag få plats med mina kläder också
 
Rätt svar: 2. Alu

När jag fyller 30 år nästa vecka tänkte jag mig att jag skulle bli lite mer vuxen och sluta ha hälften av kläderna på golvet och den andra halvan i osorterade tvättkorgar. Det hade varit hur fint som helst att få hjälp med vettiga garderober och smart förvaring när vi renoverar vårt sovrum i det nya huset! :) Det är ett lite trixigt utrymme med snedtak, men jag är övertygad om att ni löser det bättre än vad vi nånsin skulle kunna göra själva.

Nu håller slarvmajan tummarna!

/Frida
 
Helt galet kul! Tusen tack och ska jobba för att kunna uppdatera och fota renoveringen. Kan säga att detta aldrig händer mig och kan knappt tro det är sant! Överlycklig är bara förnamnet! Tusen tack!
 
  • Gilla
Lär mig gärna
  • Laddar…
rätt svar: 2 Alu

Vi kan inte använda våra garderober utan dom står tomma. Trasiga hyllor och sneda dörrar är vardag för oss. Sambon har kläder i tvättstugan och på golvet bredvid sängen. Skulle vara en dröm att få vinna detta och åtgärda så man får en normal garderob.
 
Bluenose skrev:
rätt svar: 2 Alu

Vi kan inte använda våra garderober utan dom står tomma. Trasiga hyllor och sneda dörrar är vardag för oss. Sambon har kläder i tvättstugan och på golvet bredvid sängen. Skulle vara en dröm att få vinna detta och åtgärda så man får en normal garderob.
Nu var du lite sent ute ;)
 
Svar: Alu 2

Walk in closet rum har vi byggt
det hade ju bara varit extra snyggt
om vi garderober kunde vinna
så allt fult kunde försvinna

Johanna/ Missfixtrix.com
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.