S
Har en 230 dimmer qubinio, tror jag, den är 230 i varje fall, som ska styra en fibaro rgbw-dimmer.
Den är synkad via en scen men det går inte att dimra, bara tända och släcka.

Qubinon sitter bakom en tryckknapp med bara matningsström men inga riktiga tändtrådar till den andra dimmern så de är alltså bara synkade trådlöst.

De är för övrigt på olika säkringsgrupper.
Det är inte jag som programmerat den men jag har för mig att dimringen kan ha funkat förut.
Jag ser bara LUA-programmering vilken jag inte kan men jag kanske klarar om att modifiera och klistra in om jag får rätt kod.

Är inte på plats nu så jag kan ge er den koden som finns idag.

Tacksam för hjälp.
 
S
Har fått det att funka ibland...

Ska förklara, två spottar sitter på en qubino-dimmer trådade. I fibaro HC2 är den dimmern även "länkad" via ett scenario till en fibaro rgbw-dimmer där några ledlister sitter på tre utgångar.

Så när man trycker på knappen så styr qubino två spottar direkt trådade och trådlöst rgbw-dimmern.
Allt fungerar och dimringen av ledlisterna kommer lite efter pga de styrs via trådlösa systemet.
På, av och dimringen fungerar men...
Håller man in knappen för längre så hoppar spottarna bort och dimmerfunktionen på ledlisterna slutar fungera, av och på verkar fungera.

Frågan är om man råkar ändra någon inställning när man har knappen intryckt länge och kanske trycker snabbt på knappen sen.

Jag brukar få dem i synk genom att trycka länge och trycka snabbt igen på något sätt jag inte riktigt vet.

Frågan är vad jag gör och varför jag ställer om inställningarna.

Problemet är inte hemma hos mig utan hos kund som också råkar ut för samma problem men som inte klarar av att synka tillbaka.
 
Låter som du dimmrar till spottar/ledlist slocknar. Prova att sätta upp en lägsta dimmnivå på Qubino dimmern ex 20%.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.