gjorde praktik om kläder/milö/vatten på en ngo och kan säga att inom den branschen (textil) är det ingen skillnad på hur kläderna produceras, då menar jag inte riktiga designerklänningar som sys upp för hand utan mellan billigare och dyrare massproducerade. Snarare är det tom så att hm tex kan ha bättre produktion, just för att de kollas så hårt av media och synen att billigt = dåligt producerat. Tänk på det där huset som rasade i Bangladesh där ett dyrare märke helt förnekade att de hade tillverkning där men överbevisades. Det var ett nedslående halvår.
vet inte om träindustrin, kanske görs alla dyra möbler som är med i artikeln i sverige med bra villkor, men om så inte är fallet är jag skeptisk till att det skulle vara skillnad. Likadant med exotiska träslag, dyra möbeltillverkare blir lika lurade som billiga. Det är inte till det prisskillnaden går.
 
Vi var ganska besvikna när vi köpte en dyr dörr från Byggfabriken, som visade sig vara tillverkad i Polen. Vi hade förväntat oss att den skulle vara gjord i Sverige.
 
Vad är det för fel på Polen?
 
Inget fel alls, men vi förväntade oss att de snickrade den själva. Vi hade fått intrycket av att de byggde alla saker för hand i sin verkstad. Priset gav det intrycket.
 
Tur man kan fixa utemöblerna själva. Mina stolar är en kopia, men jag betalade 7$ för ritningarna åt designern :D

Resten designar man själv.
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
DennisCA skrev:
Tur man kan fixa utemöblerna själva. Mina stolar är en kopia, men jag betalade 7$ för ritningarna åt designern :D

Resten designar man själv.
Och så kastar vi in en bild! ☺️
 
Jo okej här är dom, en sorts variation på adirondack stolar, fast man sitter mera normalt
26769687331_c3aa5a4552_b.jpg
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
Förutom A2 - Sandhamn var de ju inte särskilt lika...
Löjligt försök till artikel!
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.