Vilken av Mirros olika skjutdörrstyper har flest valmöjligheter kring färg, material och form?

Svar 2. Alu

Vi har säsongsförvaring av kläder ihop med arbetskläder i förrådet. Där finns också majoriteten av alla skor. Förrådet ligger i anslutning till garaget så det är egentligen för smutsigt. En riktig förvaring med dörrar som skyddar och är snygga skulle verkligen vara ett lyft, för oss men kanske mest för kläder och skor!
 
svar: 2 Alu

Länge har vi pratat om att bygga en klädkammare till lilltjejen. Nu är hon snart blöjfri och då åker skötbordet ut och där förvarar vi hennes kläder just nu. Idéer och utrymme finns. Det här skulle bli den tändande gnistan så vi sätter fart och bygger.
 
Svar: 2 ALU
Är faktiskt i behov att flera garderober hemma hos mig. Är inte något gjort med de gamla sedan huset byggdes (-68), så ni kan ju tänka er. Vore så skönt att få in något nytt och fräscht, allt skulle bli så mycket roligare och uppmuntrande när man får hänga och lägga in kläder i något nytt som luktar gott. Är det också snyggt att se på så är det ännu bättre.
 
Svar: 2 Alu
Då min nuvarande garderobslösning är att använda billy-bokhyllor från IKEA så kan man lugnt säga att den här vinsten skulle göra mitt liv mycket lättare. Om jag sedan även avslöjar att mode är ett av mina största intressen vilket har resulterat i att det inte räcker med bara en (eller tre) bokhyllor för att hålla mina kläder på plats så kanske ni kan tänka er hur svår hela klädproceduren är varje morgon. Tar man ut en tröja så följer sju stycken till med eftersom en billy-bokhylla inte är särskilt djup och kläderna egentligen inte alls får plats.
 
Hittar inte jackan! Var är kjolen, blusen, byxan, klänningen? Försöker få plats med tvättkorgen, hittar inte all tvätt! Och var är mina sandaler? HJÄLP! Behöver en ny garderob.

Lena Norberg
Framnäsbacken 1
171 66 Solna
Mobil: 070-0242 115
 
Lena Norberg
#65
1 s sedan
Svar: alu
Hittar inte jackan! Var är kjolen, blusen, byxan, klänningen? Försöker få plats med tvättkorgen, hittar inte all tvätt! Och var är mina sandaler? HJÄLP! Behöver en ny garderob.

Lena Norberg
Framnäsbacken 1
171 66 Solna
Mobil: 070-0242 115
 
Rätt svar: 2 Alu

Idag är våra garderober gamla och fula, dörrarna är beige och lite gula.
Inredningen är otroligt kass, alla kläder ligger i ett enda lass.
Men nu är räddningen nära, tänk att Mirros garderob våra kläder bära.
Hjälp oss nu ur detta röriga liv, och nu presentkortet oss giv.
 
Rätt svar: 2. Alu

Detta skulle passa som handsken. Har precis bestämt med frugan att använda skatteåterbäringen till att ta bort ena kattvinden och vi har diskuterat fram och tillbaka om vi skulle göra rummet större eller bygga in garderober istället.
Inte mycket att diskutera om vi skulle vinna detta!
 
Rätt svar: 2 Alu

Min Sambo har tjatat på mig att snickra ihop något till hennes "walk in closet" ett bra tag nu, men jag har skjutit på detta i åratal eftersom inga standardlösningar verkar passa på grund av tvära vinklar och avloppsrörskanaler i vägen efter stambyte i bostadsrättsföreningen.
 
Det som saknas i vårt nybyggda hus för att kunna flytta in (i helgen!!) förutom en rejäl avstädning är just ett bra och genomtänkt garderobssystem till vårt sovrum. Vi har valt att bygga ett ganska litet sovrum till fördel för att få plats med en walk in closet. Snedtak, 4 meter till taket, den bärande horisontella limträbalken är synlig och ett mindre fönster i sidan för att minska känslan av trångt och mörkt som det annars kan bli i liknande utrymmen.

Med denna vinst skulle möjligheterna öka drastiskt att få till det sista som behövs för en bra mamma/pappa-oas efter
många månaders slit.

//Linus på Grigg.
073-983 97 27
 
Jepp, Alu-profilerna.

Totalrenoverar vårt 30-talshus som vi köpte 2012. Bytt takpannor och gjort nya plåtarbeten, nya fönster, fasadbyte+tilläggsisolering, blåst ur hela källaren och byggt upp igen, bytt samtliga elkablar, ny elcentral, och de flesta vattenledningar i huset, satt in badkar och gjort nya golvbrunnar, kopplat en 30-tals gjutjärnskamin på murstocken, bytt kök, öppnat upp planlösningen osv. Börjar äntligen se ljuset i tunneln efter fyra långa år med många kepsbyten. Dags för ytarbeten och att få ordning på förvaringen i hallen, barnrummet och vårt sovrum.

Det vore fantastiskt att få lite draghjälp nu på sluttampen.

/Martin, Halmstad
 
Svar: 2 Alu

Vi köpte hus 2010. Huset är ifrån 1965 och krävde en helrenovering. I samband med renoveringen så slängde jag alla dörrar till de gamla garderoberna med tanken: "Jag köper nya dörrar och inredning till garderoberna senare. Det kommer bli skitbra."

Efter det har jag aldrig känt att jag har haft pengarna att avvara för att lösa den detalj som skulle vara lite pricken över i:et för att få ett komplett hem (Ja, jag har faktiskt satt alla golv- och taklister.).

Såhär ser det ut nu efter 6 år i huset:

Garderob 1.jpg

Garderob 2.jpg

Garderob 3.jpg
 
  • Garderob 1.jpg
Svar: 2, Alu

Mirros genomtänkta lösningar skulle passa oss. Ofta har man t.ex. ett par byxor på sig en dag, och de slängs sedan i någon hög då de är använda men ännu inte redo för tvätt. Så enkelt det vore att hänga dem på Mirros smarta byxhängare istället, där de får hänga var för sig. Hygieniskt och smidigt!

Vi har flyttat fyra gånger på fyra år. Om en månad är det dags för den femte och långsiktiga flytten till ett hus med ett rum som ska inredas som garderob. Så fantastiskt det vore att kunna använda sig av Mirros garderobsinredning för att äntligen få lite ordning på våra kläder och saker som känner sig vilsna efter alla flyttar.

Mvh Frida
 
Rätt svar är ALU.
Vi ( mammas sambo) skulle behövt en bra uppgradering av garderobsinreding. Han sitter i rullstol så hade varit bra med lite utdragbara trådhyllor, kanske finns något som gör att det inte blir så tungt när man ska dra ut lådorna? Vi har trådbackar fulla med sladdar ( teknik älskare) men lådorna är tunga och otymplig för honom att dra ut. Skulle verkligen underlättat om vi hade haft lite bättre inredning i dem :) håller tummarna!
 
Svaret är 2, alu.

Jag har precis flyttat in och försöker inreda mitt nya hem. Era garderobs lösningar skulle passa bra här.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.