Jo, men då satt jag i värmlandsskogen och tittade på när granarna växte. Tyvärr har jag ingen intelligent friggebod ännu som kan fixa kaffe och bulle till passerande gäster.
 
:D
Man kunde kanske dressera sina grannar som har förmånen att bo bredvid ett bygge i några år ?

Helena......
 
Det förstås, det är ju ganska kul att bo granne med sprängstenshögar och annan bråte :D

Ska ta upp det där med närmaste grannen, att de får fixa fika om det kommer nån släntrande. De kallar för övrigt vår tomt för "Beirut"....

Förhoppningsvis ska det mesta vara tillsnyggat om nån månad eller så.
 
Hej grannen! Du kan ju skicka över fluktarna till dina grannar så får väl vi bjuda på kaffet... Vi flyttar in 4 september och då finns det kaffe till alla fluktare....Har följt dina inlägg Frasse och hoppas att våra byggare har lyckats bättre med vårt mer "standardmässiga" Vallsjöhus än ditt... Det ser jätteläckert ut iallafall...
Bor vi så långt ut i "busken"???Nog för att det är grusvägar...
Vi är än sålänge nöjda med vår entrepenad trots samma chef.. Våra byggare har skött sig fint med några småmissar men inte i närheten av det du råkat ut för. det är verkligen jättetråkigt att läsa. Även vi hade tagit in flera oberoende referenser på firman och bara fått positiva svar. En del via detta forum, men allt hänger ju tydligen i slutändan på vilka byggare man får när det är flera anställda. Kommunikationen med "the boss" har iofs inte varit strålande, men inget som inte gått att lösa. Du är självklart välkommen att komma och flukta hos oss på 38:an anytime!!
Buffy
 
Å det kläcker du ur dej nu buffy >:(. Du kan tacka oss för att din isolering hamnade hos dej å inte hos Frasse, vi funderade på att göra honom en "tjänst"... ;D Nåja då tar vi dej med på nästa "tur"
 
Nu har du nog varit och flörtat med fler av Frasses grannar. Så vitt jag vet har vi nog all isolering.....Men du är självklart välkommen förbi nästa gång du hälsar på Frasse. Vi bygger det vita Vallsjöhuset med beigha knutar på vägen ovanför Frasse. Inte Säwsjöhuset alldeles bakom (var det kanske där isoleringen hamnade??)
Buffy
 
Öhh, isolering?????????

Nu är jag nog inte riktigt med, men det är ju inte så ovanligt ;D

Buffy, jag har tänkt titta förbi flera gånger men inte tagit mig tiden att göra så, men nu ska jag ta mig i kragen och hälsa på inom kort.

Vi bor inte långt ut i busken, det är alla andra som bor "fel". Grusvägar är kul (inte alls dammigt på sommaren ;) ), det ska kanske tilläggas att vägarna faktiskt är nyfixade och att en lokal militant grusvägsmaffia röstade igenom att det inte skulle bli någon asfalt.

Man skulle behålla områdets kulturella värden, dessutom blir asfalt så fult när det måste repareras då de nyinlagda fälten får annan färg än vägen i övrigt.

Så kan det gå, förmodligen så blir det asfalt om några år iallafall, och då får vi betala ännu mer. Tjosan!
 
Vill bara lyfta upp min gamla tråd igen... är det några som fluktar nu förtiden??
 
Låter jätteskoj! Har ännu inte påbörjat vårt bygge (annars hade ni kunnat komma förbi när ni ändå åker Vasaloppet eller är på sportlov i fjällen). Är det ingen annan som bygger i Dalarna och som har lust med en fluktare på besök?
 
Hmm... Knivsta.

Om jag tar en sten och kastar den så långt jag orkar, springer ifatt den och kastar den en gång till har jag en bit kvar ändå, men inte långt.

Nu bygger jag inte nytt iofs men tiotalet ofärdiga projekt räknas väl oxå?! :)
 
Då kan man kanske flukta förbi när man ändå skall flyga ut i vida världen från Arlanda?
 
Halloj!
Åhhh! Jag vill oxå "flukta"! Känner mig riktigt avis. Men jag är kanske för "ny" på forumet också?

Nu känner jag mig lite taskig som inte kan dela med mig av nån fluktaradress -men det beror på att jag inte byggt än! Senare (kanske redan i Augusti) ska jag självklart duka upp fika om någon vill komma och kika på ett 11/2plans "på landet". Dvs. norr om Gnesta men söder om Södertälje.

Om någon bortemot Södertäljetrakten/Nykvarn/Järna eller mer norrut som Salem/Rönninge etc. skulle vilja visa upp sin barack får ni gärna droppa era adresser hos mig. Jag skulle tycka det var jättekul bara att få åka förbi ert ställe! Ni kommer inte märka av mig och behöver inte bjuda in till fika om ni inte särskilt bjuder in till det förståss! Tycker bara det är roligt att se andras lösningar på plantor, verandor, fasader, staket, läge och allt sånt... ::)
 
Och förlåt! Ni som inte bor i ovanstående område är självklart också välkomna att lämna adresserna! Menade ju inte att sortera bort gott folk... :) Men hur långa sträckor som helst kan man kanske inte åka. Norrland, Småland; Blekinge... sorry, fast kanske ändå ;) på semestern... om jag nu får någon... :p

Ha det gott!
 
Denna tråd måste nog lyftas upp tror jag! :) Lite avis blir jag på er som bor i huvudstaden med omnejd så ni kan kolla in varandra... Men jag lämnar härmed en såtende inbjudan till er som ämnar att passera E20 förbi Mariestad att komma på en fika. Dock ej kolla in nåt bygge eftersom vi inte kommit så långt ännu...

Har lite bekanstskaper i Sthlm, bland annat farsgubben i Älta, så det händer att jag kommer på besök. Jag kommer att hojta högt då så jag kan få bli fluktare jag med! :)
 
Jag vet inte vad en fluktare är,
Egentligen är det en variant på "ful gubbe", en sån som står med brallorna nere och tittar på när andra... ja ni vet ;). Min första tanke med det här var just att "smyga förbi" utan att störa, men sen blev det rundresa av alltihopa... :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.