lyfter upp tråden igen eftersom jag har packat ner kikaren och ska på turne... har vi några knivsta-bor här?? 8)
 
lajbanson skrev:
....har vi några knivsta-bor här??  8)
Då får du vänta till nästa vår...men visst ska det bli Knivsta! ;)
 
jag väntar, har vägarna förbi ganska ofta...
 
;D ;D
Det går bra med Villa Feliz. Vi har jätte mycket att göra med både fulltidsjobbet, gamla huset och nya huset.
Det har gjort att jag inte har haft tid att ta bilder varje dag och uppdatera.
Jag ska försöka ta bilder och uppdatera denna helg.
Man gör mycket med syns inte så mycket som när vi reste stommen.
Men bilder blir det ;D ;D ;D
 
lajbanson fluktar vidare... har idag varit på besök hos emyran (som var hemma) och hos generalen (som inte var hemma). klart schyssta kojor båda två. emyran leder helt klar i klasserna snygg färg, och schysst uteplats. generalen vinner på det mysiga läget. men jösses vad många grannar du har. jag blev klart förvånad. sweli leder fortfarande i klassen personligast utformning. (ska flukta där snart igen ;D). tackar emyran för en trevlig dag och hoppas vi ses snart igen.
 
Tackar tackar  :)

Alltid välkommet med trevligt besök, som dessutom bjussar på smarriga delikatesser!

Hmmm, var det mina alla grannar du syftade på eller GFs?   ;)
 
Gf, det bara kryllar av hus där, men jag kan förstå det, jag vill ocå bo där, det var skitfint
 
lajbanson skrev:
Gf, det bara kryllar av hus där, men jag kan förstå det, jag vill ocå bo där, det var skitfint

Kryllar tycker inte jag att det gör men det är väl en fråga om vad man jämför med. I hela byn är det väl kring 30 hus. Hur skulle du beskriva närliggande samhällen som Knivsta/Alsike då? Storstäder? :)
 
haha ja knivsta är en centralort... hm nej men om man kollar på din hemsida så får man känslan av att det bara är ni som bor där, det var helt enkelt en överraskning. men det ligger otroligt fint tycker jag.
 
lajbanson skrev:
lajbanson fluktar vidare... har idag varit på besök hos emyran (som var hemma) och hos generalen (som inte var hemma). klart schyssta kojor båda två. emyran leder helt klar i klasserna snygg färg, och schysst uteplats. generalen vinner på det mysiga läget. men jösses vad många grannar du har. jag blev klart förvånad. sweli leder fortfarande i klassen personligast utformning. (ska flukta där snart igen  ;D). tackar emyran för en trevlig dag och hoppas vi ses snart igen.
Tack tack för klassningen 8)
Ni är välkomna när som helst  ;D ska förberedda med kaffebrygare på plats.
Vi kommer att vara där under hela helgen. Bl a ska vi välja golvklinkers bland dom prover vi har tagit hem och lägga gipsremsorna till golvvärmen.
 
Sweli! Litet sido-spår... Jag såg på er hemsida att grannens hus såg ut att vara ett Sjödalshus, dessutom exakt ett sådant som vi tänkt bygga. Vore kul om du kunde ge lite info om vad grannarna tycker om huset, Sjödalshus osv.
Min pappa köpte för ett år sedan ett sjödalshus som var byggt 1998. Stort och dyrt var det. Han är väl nöjd med huset som sådant, däremot var balkongen som gick runt hela huset ett riktigt fuskjobb. Han upptäckte i höstas att hela balkongräcket och delar av stommen var genomruttet. >:( Vet inte vad dom hade gjort för fel men allt var tvunget att rivas och göras om. Pappa rev allt och byggde stommen. I förra veckan började två killar från sjödalshus bygga på resten.

/Jonas
 
fluktarsemester... har vi några blekingebor här??
 
0171 Känns bekant. Men du kanske är en av de miljarder människor som glider förbi när man i sliter dagarna i ända.
 
man vet aldrig... passerar bålsta hyfsat ofta... lägg adressen i min "låda" så kanske jag svänger förbi med picknick-korgen 8). har du löst det där med maskeringstejpen förresten??
 
Vill du/ni åka öster om slussen kan du få kolla på vårt funkishus med lustiga muren i leca, vi har pappat taket och gipsat just nu, fortsätter med isolering och skojiga luftspalter i taket i veckan. 6000 pappspik och miljoner ankarspik till alla vinkelbeslag har lämnat sina askar, huga, Hör av dig så får du adressen hälsar ingo
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.