Suck vilket skitväder :'( Försöker få sätta ut kantelementen till husgrunden, men vareviga dag ska det regna... Har trotsat vädergudarna några dagar nu, men straffet blir bara spöregn och väldigt nära åska när jag ligger där på knä och sliter. Fastän man köpte regnavvisande kläder blir man genomblöt efter en stunds arbetande och blir tvungen att avsluta innan man får lunginflamation.
Kan ingen stänga av regnet så vi får göra klart detta?
Snälla?
 
Hej

Håller fullständigt med.
Jag har kommit fram till att man bör hålla sig långt ifrån bygget när det sådant väder. Det gör en mindre deppig när man inte kan jobba av allt regn.

När det var som varmast ville man ha det lite svalare, men nu i efterhand har jag kommit på att det är lättare att bygga ett solskydd än ett regnskydd.

Said
(som letar efter kranen :))
 
jaja, nu kan jag inte måla. men det blir väl tid senare..har ösregnat nu i 7 timmar...
 
Tyckte folk klagade över att det var för varmt bara för 1 vecka sedan.
Det är väl utmärkt övning för tålamod och flexibilitet att plötsligt få ändra sina planer och göra något annat istället. ;D

Tänk possitivt istället och gilla läget.
Nu kan du sitta inne och spela spel med fru och barn istället för att slita livet ur dig på semestern. ;)
 
... eller man läsa på forumet samtidigt som man tittar på Touren. ;D Jag personligen är tacksam för sjitväder i dag, har röjt på tomten sedan i måndags, och det finns inte en enda muskel i kroppen som inte lider... :p ;D
 
Det går att jobba fast det regnar! På med oömma kläder, sydväst och gummistövlar. Min man och jag har just lagt alla plattor på framsidans gång i spöregn... ;D Troligtvis tycker nog grannarna att vi är lite knasiga...
Sen gick vi in och kröp ner i varmt bad, måste jag tillägga att inga barn är hemma just nu! ;)

När vi väl kom upp ur badet sken solen så vackert på våra plattor!
 
Ganska skönt.. nu renoveras det badrumm som aldrig förr.. Det var inte så kul o hålla på med det i den 35 gradiga värmen som blev i badrummet.. :-/

Nu är det på behagligare 23 grader o det öser ner ute.. :D
 
Helt ok med regn denna veckan. Då passade vi på att lägga plattor för glatta livet :p..Man såg ganska snabbt sen vart det behövdes sopas ner mer stenmjöl mellan plattorna när det regnade hela tiden ;D
 
Jag är också helt nöjd med regnet. Vad som helst är bättre utom den äckliga värmen som inledde min semester, tycker jag i alla fall. Nästan två veckor gick åt till att svettas och stöna... ;D

Eftersom det inte har gått att måla ute den här veckan, blev samtliga köksluckor, samt två dörrar skinande vita i stället för en smutsig blandning av blått och grått. :)

Det som är kvar ute att måla är tack och lov andrastrykningar, så det hinns nog med innan hösten.
 
Idag har det inte regnat, så 5 timmar tillsammans med pappa och lillebror gav resultat!
Nu är alla kantelement utsatta, även burspråket, samt första lagret markisolering lagd med hål för alla avloppsrör osv som ska sticka upp.
Imorrn blir det radonplast och andra lagret isolering tror jag, vem vet, kanske tom hinner med det tredje med lite tur?
Om det inte regnar igen då dvs :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.