:) Nyfiken i en strut. Finns det någon några av er som bygger i 0171, 08 el 018 som törs ge mej er adress. kan vara kul att glida förbi om man är i närheten och se hur det går. Nej jag ska inte komma å våldsfika, bara tjuvkika... Alltid får man någon idé om färgval, verandor osv
 
Schysst koja Sweli... Nu har jag "fluktat" 8).
 
Tack lajbansson, men du har väl adressen  ;D
Sambon är där hela dagarna  ;)
 
Klart jag har adressen... Jag har ju varit där! Det sprang lite gubbar där men jag höll den hemliga stilen 8)
 
jaha då ligger swelis koja på 1a plats på fluktartoppen... Fler kojor kommer att besökas 8)
 
När får man adress till lajbansson så att man kan flukta där ? ;D ;D ;D
 
lajbanson skrev:
Klart jag har adressen... Jag har ju varit där! Det sprang lite gubbar där men jag höll den hemliga stilen  8)
Jag har också kört den hemliga stilen hos Sweli. Snart får man väl smyga fram och presentera sig ;)

Hos oss finns det ännu inget att titta på och eftersom vi ska bygga ett Älvsbyhus så lär det dröja läääänge innan det händer något.
Men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge, eller ;D
 
Men tjejer :surprised:

Jag lovar vi bits inte, vi tycker att det är bara roligt att få besök ;)

Nästa gång ni går förbi förväntar jag mig att ni hälsar ;D ;D
 
Har du aldrig undrar varför det kör så mycket bilar sakta förbi ert husbygge.. ;)
 
Nästa gång ni går förbi förväntar jag mig att ni hälsar
Nästa gång ringer jag innan å släpar med bullar å hela familjen lajbansson 8)

Den här gången skulle jag egentligen till IKEA...
 
Då får jag skaffa mig en kaffetermos ;D
 
Sweli! Litet sido-spår... Jag såg på er hemsida att grannens hus såg ut att vara ett Sjödalshus, dessutom exakt ett sådant som vi tänkt bygga. Vore kul om du kunde ge lite info om vad grannarna tycker om huset, Sjödalshus osv.

För övrigt tänkte vi strama till fasaden. Det ser hemskt ut med alla krusiduller de satt på för att piffa upp lådan.

:D
 
Tyvärr våra grannar som bor i det huset är inte så frispråkiga men lite har de sagt. Det vi har hört från de är att de är nöjda med huset men att det var enormt dyrt.

Jag vet att de har haft problem med dränering från källaren som de fick göra om.

Huset är suterränghus.

Med den tomten kunde de ha byggt som vi på höjden och inte under jorden, tycker jag. Vad jag har förstått mellan raderna är att de hade inte mycket att välja på.

Sjödalshus ägde tomten ;)
Han sa att om det inte hade varit så kanske de hade valt en annan hustillverkare och kunnat kollat priser.

Lycka till!
 
Tack Sweli! Vi känner också så att det vore bättre att bygga på höjden egentligen, men grundläggningen blir så förbenat dyr pga att halva huset hamnar ut över ett gammalt grustag (igenfyllt med blålera och sprängsten). Vi har därför kommit fram till att det blir bäst med sutteräng. Hålet skulle ändå grävas ut, men vi slipper återfyllning på ca 2 meter.

:surprised:
 
Grunden blir dyrare ändå.

Sen har du problem med fukt i en källare. Det kommer du inte ifrån. ALLA hus som har källare får, förr eller senare fukt.

Fyllnadsmassor för bara 2 meter kan inte vara så dyrt.

Jämför vad det skulle kosta med platta på mark med fyllnad mot suterräng. Jag tror inte att det kommer att bli så stor skillnad och det är alltid bättre att bo ovan mark  :-/

Jag skulle fråga någon annan än Sjödalshus ;)
En grundentreprenör ska du fråga.

Lycka till!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.