:thumbdown:

;)
 
Har gjort många sportstugor i fjällen med klinker i hela nedervåningen, inga konstigheter med det men som sagt golvvärme är nog ett måste
 
Tar gärna ännu mer ris och ros. Klinker i sovrummet verkar ju mest få ris..
 
Jag undrar mest varför man vill ha klinker i sovrummet? I hallen, badrummet osv är det ju av praktiska skäl men i sovrummet?
 
Kanske för att det är lätt att spola av med högtryckstvätten :p, men jag gissar på att det är i källarplan och då är det klokt att inte använda organiska material :).
 
Klinker i sovrummet är ofta kallt, även på sommaren nere i södra Frankrike, oändligt mycket mer så här hemma i Sverige. Det är också väldigt hårt att både gå och vara på och ger mycket eko - speciellt i kombination med putsade väggar som också är hårda. Jag har haft och gillar inte klinker i sovrum, oavsett klimat eller temperatur, oavsett golvvärme eller inte, oavsett mattor eller inte. Min personliga åsikt som svar på din fråga.
 
Ok jag får nog backa från min klinkeridé i sovrummet. MEN vad säger ni om putsade lecaväggar i sovrum endast målade med vit silikatfärg? Funderar på detta och strunta i t.ex. gips.

vad säger ni?
 
Man brukar inte gipsa med skivor på Leca. Putsa å måla. Men inte vitt, det är nya regler från BBR from idag ;)
 
Jonatan79 skrev:
Men inte vitt, det är nya regler från BBR from idag ;)
Härligt med myndighetskrav på svartarbete. Eller måste man måla själv? ;)
 
Jag fattar inte allt snack om att det ska vara så kallt. Javisst kan det väl vara lite så på vintern, men är det verkligen så svårt med några mysiga, strategiskt placerade tjocka mattor då? Och om du lägger golvvärme så blir det ju inte kallt oavsett.

Personligen hade jag väl inte lagt klinkers i sovrummet mest för att jag gillar trä, men jag totaldiggar inte denna anti-mentalitet som folk har.

Däremot skulle jag kunna tänka mig ett vardagsrum med klinker jag, eller slipad betong :p
 
Nu verkar det ju inte bli klinker men en sak angående hur kallt klinker uppfattas jag noterat är att det är stor skillnad på hur slät ytan är. En "grövre" platta känns inte alls lika kall (utan golvvärme).

Har själv tänkt lägga in klinker i ett gästrum, detta är dock i källare så inte riktigt samma sak..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.