Hejsan!
Någon som fått ett pris på Ugglan 117 den senaste tiden ?
Lite sent att ringa säljaren nu... annars får jag väl ringa på måndag eller nåt å höra.

 
LB-Hus Ugglan 117 SM 1040,000kr NNF 1 300,600kr NF 1 412,100kr Priserna kan ha justerats lite dom hade en höjning i Mars. Sen gäller dessa priser Umeå området. ;)
 
Glömde att säga att dom priserna gäller oinredd ö-våning :)
 
1142Kkr fick jag som pris igår.
Gäller skåne.
 
jflink skrev:
1142Kkr fick jag som pris igår.
Gäller skåne.
Antar att det är pris för StomMonterat du fick igår, du fick aldrig pris på nyckelfärdigt ?
Kanske bara att addera 100 000:- på liers priser helt enkelt.. :p

Tack för era svar!
 
En till fråga bara.
Såg att varken kupan eller fönster på övervåningen är standard. Denna kostnad åker man ju också på som tillval...för fönster vill man ju ha. Kupan är nog rätt dyr också.
Sen funderar jag på om någon vet vilka typer av ändringar man får göra i ugglanserien ? Får man t.ex. lägga till ett fönster på en kortsida på nedervåningen osv ?

 
Takkupa 3 fack till Ugglan 117 oinredd ö-våning kostar 62,910kr till NF Till SM så ingår inte montage till takpannor och plåt 4st fönster till gavelspetsarna till Ugglan 117
15,850kr. Det där med att lägga till fönster måste du ta med eran säljare. Vet att ändringar är begränsade i Ugglan Det som finns med i min lista av ändringar är extra innervägg och dörr i vardagsrum. :)

 
_Valle_ skrev:
En till fråga bara.
Såg att varken kupan eller fönster på övervåningen är standard. Denna kostnad åker man ju också på som tillval...för fönster vill man ju ha. Kupan är nog rätt dyr också.
Sen funderar jag på om någon vet vilka typer av ändringar man får göra i ugglanserien ? Får man t.ex. lägga till ett fönster på en kortsida på nedervåningen osv ?
Tidigare hade man möjlighet att lägga till ett fönster på kortsidan i vardagsrummet. Vad gäller övriga ändringar i huset så är de INTE tillmötesgående.
 
Det blev lite fel med siffrorna i mitt förra inlägg.
1.442 Kkr ska det vara NF.
 
Någon som vet om innertrapp ingår och om vinden är isolerad ? Är det draget ventilation etc? Antar att det är en massa saker som inte ingår som man inte tänker på...
Finns det materialpaket för övervåning och vad kostar det ?
 
Innertrappan kostar 26,500kr Och ö-våningen e oisolerad.
Priset vi fick av LB-Hus på att inreda ö-våning på ugglan 117 var 450,000kr. Tycker att det verkar vara ett fint hus men inte så billigt som man kan tro. :-/ Innan hela huset är färdigställt NF, så finns det många andra hus som kan konkurera ut deras priser. Det låter bra i början men innan slutet så är det inte så billigt längre :( man är lätt uppe i 1,8-1,9mille bara för huset. Sen brukar det sluta med en del andra tillval åxo och ev ett garage.

Ja nu har du lite priser och lite att grunna på i alla fall ;)
 
Jo, det är just i dom tankarna jag går. Vi funderar på att köpa huset och sedan inreda övervåningen om några år när ungarna vuxit till sig lite. Men vissa grejer måste man ju ändå bygga dit redan från början, typ fönster och kupa.
Fast garage och tillval gör man ju på de flesta hus ändå.
Vet inte om jag tänkt korrekt, men hittills har jag räknat på huset såsom:
Hus: 1 442 000:-
Trappa: 26500:-
Kupa: 62910:-
Fönster: 15850:-
Summa: 1 547 260:-
Sedan tillkommer ju tillägg på köksluckor, golv, dörrar etc etc. Dubbelgarage (200 000:) osv osv ... men sånt tillkommer ju mer eller mindre på alla hus. Dock har väl ugglanserien sämre standard på golv, köksluckor osv i grundutförandet.
Men summan överaskade mig ändå positivt....
Är det något jag missat totalt ? Ingen som visste om det finns ett materialpaket för övervåningen, vad det innehåller och kostar ?


 
trägolvet är ek natur 3 stav från tarkett köket från ballingslöv Standard luckan e Plan vit du kan välja t o m prisgrupp 5

Tror inte dom har materialpaket, men dom kan garanterat inreda ö-våningen. Men e du något så händig så blir det billigast att göra det sj. Minns bara att säljaren sa 450,000kr till mig för att inreda ö-våningen till Ugglan 117 vilket jag tycker var dyrt, men det e klart det mesta e väll arbetskostnad. Stackarna ska ju ha lön åxo :)
 
Inte ens verandan ingår... >:(. Jag blev besviken på dem eftersom jag tycker att det är ett oseriöst fiskande efter kunder som ska tro att det blir billigt.

Takfönster på toaletten uppe vill nog de allra flesta ha också.

Jag tycker att husen i katalogen och på hemsidan ska visas i standardutförande, eller att man skriver vad som är extrautrustning. T ex "Huset på bilden är extrautrustat med burspråk". På LB-hus hemsida står det på vartenda hus "Illustrationen visar ej huset i standardutförande". Hm!



 
Jaosa; sånt e illa, men nu har du lärt dig knepet. Lita inte på dem ^^
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.