Har tittat på ett radhus från 83 med platta på mark. Vi gillar det verkligen MEN!
Vid tidigare koll uppmättes fukt i ena badrummet där platsmattan är sliten, båda badrum är orginal. I det "skadade" badrummet upphörde direkt duschandet.
Taket är orginal. Vet ej om det är tryckimprignerade syllar men luktar inget. I övrigt känns huset fräsht.

Vi har verkligen noll pengar till renovering! Så vågar man satsa?
Vet visserligen inte svart på vitt hur skickat är förrens efter besiktning för 10 000kr.
Några råd på hur vi bör ställas oss?
Tilläggas bör att vi börjar bli desperata efter lång tids husletande
 
Spontant verkar det konstigt att köpa ett radhus från 83 med originalbadrum om ni inte har några pengar att renovera för. Det låter som att det behöver åtgärdas tämligen omgående.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Att ha "noll pengar" till renovering när man köper ett hus från -83, med båda badrummen i original, låter inte helt sunt om du frågar mig.
Alla hus kräver underhåll.
På ett hus som är 33 år år gammalt får man räkna med att det även kräver lite tyngre, mer kostsamt underhåll.
 
Sedan handlar ju allt om vad priset är i slutändan. Svårt att bedöma utan att veta utgångspris/läget. Jag menar att ibland kanske det kan vara värt pgr av läget i sig snarare än själva huset. Bra hus går alltid att hitta till rimligt pris men med sämre lägen antar jag.
 
Jo som sagt mitt hjärta säger ja men hjärnan nej. Vi har inget problem att leva med standarden ett par år tills vi sparat ihop pengar. Läget är bra och attraktivt tänker mig ett bud på 1,7.
Ett hyffsat renoverat hus ligger på 2 miljoner
 
Faran ligger kanske mer i att det finns annat dyrt som kan rasa om allt är mer eller mindre i original, taket kanske behöver bytas. Värmepanna eller vad du nu har för uppvärmning.

Om vi tänker oss att huset är i original, och så jämför du med ett hus som är hyffsat renoverat, då är det dyrt att betala 300 000 mindre för det risiga huset. Kostnaden att få det till nyrenoverat skick är mycket mer än 300 000.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Sanna ord!
En hel blåsning skulle nog gå på minst 400 000.
Dock är vitvaror nyare.
Är direktverkande el med värmepump.
Känns som att det vettigaste är att inte köpa och slippa sömnlösa nätter
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.