Jag är också intresserad av hur ni har löst det. Har du möjlighet att skicka ritningen?
 
Pelle skrev:
Vi har en bastu i ett hörn på ett 11/2 planshus (med förhöjt väggliv)..
Arkitekten löste det på ett lysande sätt trots snedtak.
Det är ett Eksjöhus men ingen standardplanlösning.

Fönster har vi också i bastun och badrummet så att man har "utsikt". :) Insikt också kanske? :-/

Om du registrerar dej på forumet och meddelar mej så kan jag skicka en ritning på planlösningen till dej.
Alternativt kanske jag kan scanna in den och lägga upp den på nätet eller maila.

/Pelle
Är också intresserad av planlösningen då även vi har ett 1 1/2 plans hus där vi ska bygga bastu på övervåningen. Hur har ni löst fönsterfrågan? Har ni satt in härdat glas i fönstret eller är det vanligt fönsterglas??

:) Roseanna
 
Pelle skrev:
Vi har en bastu i ett hörn på ett 11/2 planshus (med förhöjt väggliv)..
Arkitekten löste det på ett lysande sätt trots snedtak.
Det är ett Eksjöhus men ingen standardplanlösning.

Fönster har vi också i bastun och badrummet så att man har "utsikt". :) Insikt också kanske? :-/

Om du registrerar dej på forumet och meddelar mej så kan jag skicka en ritning på planlösningen till dej.
Alternativt kanske jag kan scanna in den och lägga upp den på nätet eller maila.

/Pelle
Är också intresserad, har precis börjat fundera på bastu uppe på andra våning. Har du lagt ut dem på nätet, så att jag kan kika dit :p?
 
Jag vill också kika!

Kanske är lika bra att lägga upp den på nätet när allting kommer kring ändå...? ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.