Jag har ca 1,2 m³ olja som jag behöver bli av med inom en vecka, jag har försökt att lägga ut den på de nämnda sajterna i ett par dagar men har blivit nekad. I traderas regler står det att det ej är tillåtet att sälja men, i blockets regler står det inget om det men kundservice ger mig ändå ingen vettig förklaring. Så vart är det då meningen att jag ska vända mig om jag vill sälja oljan?
 
Redigerat:
Låter mycket konstigt! Att blocket nekar, vilket pris hade du tänkt dig? Borde vara lätt att bli av med..
 
Var bor du? Lägg ut här på köp och sälj också kanske?
 
Husqvarna220Ac skrev:
Låter mycket konstigt! Att blocket nekar, vilket pris hade du tänkt dig? Borde vara lätt att bli av med..
Jag fick nu svar av blocket att det är olagligt att sälja villaolja. Men det hittar jag inget om när jag söker runt på nätet.

De annonser jag sett tidigare verkar ha ett standardpris på 8kr/litern så det tänkte jag att jag kör på också.
 
Prova citiboard och lokala köp- och säljgrupper på Facebook.
 
...det verkar som att det går bra att sälja en behållare som råkar innehålla lite villaolja på blocket...
 
När jag plockade bort vår tank sålde jag även oljan via Blocket utan problem. Skriv inte att du säljer diesel i första hand. Jag skrev att jag sålde tanken, och att det fanns överbliven diesel vid sidan om. Dieseln försvann snabbt.
Lycka till.
 
Sist jag köpte betalade jag 6,5/L utkört och inpumpat i tanken, det var helt ok pris :)
 
Om jag var du så skulle jag skänka bort det, exempelvis via svenska kyrkan. De fyller nu funktionen som socialen hade förut, det finns säkert någon fattig i deras församling som kan hålla ett par grader varmare en vinter om de får lite villaolja.
 
Oljan är ju värd säkert 8000 kr, visst kan man skänka bort den om man anser sig ha råd med det :). TS har ju lite bråttom dessutom så det är frågan om det hinns med....


Till TS, försök med blocket igen med formulera annonsen lite annorlunda - typ att innehållet i tanken följer med på köpet.
 
C
Evolved skrev:
Jag fick nu svar av blocket att det är olagligt att sälja villaolja.
Tråkigt för de som fortfarande har oljepanna... :confused:

Har för mig att jag läst i andra trådar att de som pysslar med tanksanering brukar betala en slant för oljan.
 
E Evolved skrev:
Jag har ca 1,2 m³ olja som jag behöver bli av med inom en vecka, jag har försökt att lägga ut den på de nämnda sajterna i ett par dagar men har blivit nekad. I traderas regler står det att det ej är tillåtet att sälja men, i blockets regler står det inget om det men kundservice ger mig ändå ingen vettig förklaring. Så vart är det då meningen att jag ska vända mig om jag vill sälja oljan?
Jag köprr den om du har den kvar o betalar bra..
070-5345129
 
M Mikael Runesson skrev:
Jag köprr den om du har den kvar o betalar bra..
070-5345129
Är Intresserad av all bränsle som villaolja med på
070-5345129
Micke
 
M Mikael Runesson skrev:
Jag köprr den om du har den kvar o betalar bra..
070-5345129
Jag tror att TS har gjort sig av med villaoljan dryga tre år efter senaste inlägget, främst när det var tvunget att vara borta ganska snabbt (typ inom en vecka).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.