Behöver info om var man kopplar in jorden på Bari-badet som bauhaus säljer!

Syns inte på ritningarna eller de kopplingsscheman som medföljde badet..

Någon som vet?
 
Kollade på Bauhaus websida, det står ju att det finns en jordsförbindelse på styrboxens sida.

Jag förutsätter att du har koll på att det måste finns en jordfelsbrytare?
 
Bauhaus är ofta vänliga och skickar per mail. Jag har fått någon bruksanvisning på annat bara genom att jag ringde och frågade efter en.
 
jo jag har en elektriker som ska koppla in, har redan jordfelsbrytare inkopplad!

däremot verkar bauhaus dirigera om mig till någon typ av leverantör av deras bad..

suck, jag som hade velat få badet inkopplat ikväll!
 
Själv har jag noll koll på sådana här inkopplingar!

Frågorna som jag förstår det är..

Är det 1-fas eller 3-fas?

Ska jorden kopplas in på sidan av "boxen" och sedan är det vidarekopplat i förväg inuti?
 
Både du och elektrikern som tydligen ska hjälpa dig behöver nog friska upp förmågorna för att säkert och korrekt kunna slutföra jobbet. Inte för att vara sån men ska du göra det själv skriv det och ställ de frågor som krävs så får du säkert hjälp, men i nuläget verkar du för osäker för att det ska bli bra.

I manualen finns väl uppgifter för åtminstone effekter, och inkopplingsalternativ 1-2-3-fas osv, har du länk så man kan se vad du har för typ? Eller ta bilder på boxen så kanske det går att leda dig på rätt spår.
 
Det är det som är grejen, manualen innehåller inget annat än en "sprängskiss" (utan jord)
 
Sidan 4 punkten 2 under "risk för stötar"
 
Okej.. så då är min gissning rätt då?

Att man kopplar in jorden till "boxen på sidan" tillsammans med nolla/fas

och sedan är badet helt jordat eftersom "jordkabeln" går vidare inuti boxen?
 
Du kan ansluta jorden vid skruven med den blanka koppartråden mitt på och i nederkant på bilden, bör vara vettigare än att försöka dra ut jordtråden till utsidan av lådan.

Och det verkar enl sid 8 som din typ matas två faser nolla och jord 16 A, glöm inte att ta bort bygeln "JUMPER A" så du inte ordnar en fin kortslutning och ställ in DIP-switcharna enligt anvisningen där också.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.