Är ännu i drömmarnas planering för att bygga ett stenhus. Var bara lite nyfiken om någon byggt med Natura stenhus? Blir glad om jag får veta så mycket som möjligt!

Mvh
Susie
 
H
Vi har kommit så långt som du alltså att drömma vi har dock varit i kontakt med en del firmor och vi har fått mest förtroende


-------------- Redigerat av moderator. Detta inlägga var ett dolt reklambudskap från en hustillverkare --------
 
Hej Hon!

Tack för tipset! Tycker de verkar väldigt intressanta, det va bra att du nämde kostnad...tidigare när jag kollat deras hemsida tog jag för givet att de var väldigt dyra....
Vi har ju inte ens börjat kolla eller kontaktat några leverantörer eller bett om kalkyler. Men tycker de verkar intressanta också pgv att vi vill bygga ganska unikt (inredning)...eller ja allfall nåt som verkar skilja sig från mängden av de nybyggda hus man ser.
Har du nån mer information du kan dela med dig av?
Vad innebär "nyckelfärdigt" exakt, som sagt är vi verklign nybörjare.....
Mvh
Susie (bor i Gbg)
 
lite sent svar men jag hade ett avtal med att bygga med Natura Stenhus men jag är överlycklig att det kontraktet är flyttat till en riktig byggare. Mer information följer i ett eget inlägg.

///J
 
lite sent svar men jag hade ett avtal med att bygga med Natura Stenhus men jag är överlycklig att det kontraktet är flyttat till en riktig byggare. Mer information följer i ett eget inlägg.
Vad hände med inlägget?
 
Inlägget kommer. Jag kan känna att företaget inte är värt att ödsla energi på men i korthet så har företaget en bra idé men det spricker framförallt i hur de hanterar sina kunder. Mig veterligt har de byggt fyra hus. Ett av husen hamnade de i juridisk konflikt med kunden om och ett annat fick de mögel i under byggtiden. Vi är som sagt var väldigt missnöjda och det "sista" huset är kunden hyfsat nöjd med om än inte utan problem.

Vårat största problem är att de inte lyssnar på oss som kund. Vi hamnade i problem nästan direkt kontraktet var påskrivet. En del får vi ta på oss i att vi enligt kontraktet skulle uppfylla vissa villkor men vår bank tyckte att det var ett ovanligt upplägg. Jag tror detta upplägg delvis drivs av att Natura Stenhus haft stora ekonomiska problem och därför ville ha bankgaranti och hög första betalning redan från kontraktsskrivning. Normalt tecknas bankgaranti vid byggstart. De ekonomiska problemen yppade sig vid flera tillfällen då de ville ta betalt för sånt de inte hade rätt till men vi tvingades ge oss för annars skulle de pausa projektet. Ta en kreditupplysning på företaget och ägarna så ser ni att de har sämsta möjliga rating. Vid ett möte för att rensa luften ville vi förklara för företaget varför vi valt att bygga med dem men det såg dem som ointressant. De brydde sig mao inte om varför vi valt dem. Mycket märkligt. Enda vettiga förklaringen till det beteendet är att de anser att de bygger de bästa husen och inte behöver lyssna på kunden. Jag orkar inte skriva mer nu.

///J
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.