Har just placerat in badet i det utskurna trädäcket på altanen.. men efter lite mätning visar det sig att något av de underliggande markisoleringsskivorna måste ha rubbats, badet är ca 3cm högre på ena sidan än än de andra!

Detta trots att markören ligger inom strecken på passet - faktiskt på bägge passen jag provat!

Kommer detta påverka mycket på funktion? Är ett heljobb med traktor att lyfta upp och rätta till nämligen.. Ur kosmetisk synpunkt så kommer jag ändå lägga en list runtom så man kommer inte se höjdskillnaden.
 
Jag skulle gå och störa mig på det för alltid....
 
frågan är då hur pass mycket det märks?

och vad säger att badet är 100% på mm i exakt samma höjd överlag.. kan lika gärna vara lite "obalans" i botten som gör att det diffar 0.5 - 1cm i höjd - och då är det endast 20mm i nivåskillnad upptill
 
Prova att mäta fler punkter dvs. i badet mellan sitsarna
 
Då badet är runt finns det inte så många "sitsar" utan det är ju en upphöjning runtom hela i botten..

Jag mätte med passet liggande på överkaten, tvärsöver, och då var det spikrakt på ena sidan..
men "bubblan" låg närmre ena strecket än centrerat när jag mätte tvärsöver på andra hållet.

Nu kan det iofs vara så att badet inte är 100% exakt likadant i höjd, och att detta påverkar 10mm?
Sedan skall altanen "lyftas" 10mm i framkant eftersom den satt sig, så då är inte diffen mer än 10-15mm..
 
så frågan är mer hur pass mycket det kommer att påverka?

jag tror som sagt att det fattas 20mm för att passet ska vara helt centrerat, dock är det även nu inom strecken!
 
1704dd7b-5edc-417f-8bcc-70f0886444c4.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Funktionen kommer inte att påverkas ett skit. Frågan är om det blir mer i framtiden, om markarbetet är dåligt.
 
just nu är det väldigt hårt pressat under, dels grundsten under gruset, sedan packat, och markisoleringen ovan.. men jag tror att gruset under rubbats lite mot kanten som är utåt gräsmattan - därav den lilla nivåskillnaden
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.