Hej!
Ska renovera köket och nu har jag kommit till det svåra vitvaror. Fick förslag av mitt lokala Elon varuhus på dessa varor. Vad säger ni????

Screenshot_20160423-194922.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Går väl inte att säga något om en massa varunummer. Testa att kolla vad de kostar på trettio.se om priset är en parameter för dig. Jag har köpt en del därifrån och fördelen, förutom priset i mitt fall, var att jag fick grejerna hem till dörren. Har även testat deras garantiåtagande och det fungerade 100%
 
Har 5 års garanti på allt. Nästan samma pris nivå som trettio.se och gratis hemleverans och montering.
 
Var själv inne på Elon i förrgår o pratade lite med dom då jag planerar att bygga nytt kök snart.
Jag är mera inne på husqvarnas kyl o frys med display på dörren och sen ta häll, ugn o micro från ikea ( har inte bestämt märke på diskmaskinen än).
Dock sa försäljaren på Elon att jag var tvungen att snabba på då dom svensktillverkade skåpen skulle sluta tillverkas i sommar nån gång.
Sen får man tänka på att dom svensktillverkade skåpen bara är 180cm höga o dom flesta nya är 185cm så man tar till för det när man bygger köket :)
 
Det blir nog bra. Husqvarna är ett bra ungerskt märke.
 
Till mig sa butikschef att husqvarna med display har mycket strul. Han rekommenderade den inte.
 
Jo han sa det till mig med att dom med display strulade lite mera med glappkontakt i dörren jämfört med dom utan display, han föredrog dom utan display eftersom dom hade mindre strul med dom.
Men jag vill ha display på dörren o det är ju 5 års garanti, när garantin har gått ut så lagar jag dom själva i så fall.
 
Idag skulle jag nog inte valt något fabrikat från Electrolux koncernen.
Jag hade nog tittat på Bosch/Siemens eller meile.
 
Miele kostar allt minst 20000 mer och bosch har jag också kollat på kostar 1000 kr mer. Helt ärligt hade jag haft pengarna skulle jag ta Miele. Design mässigt tycker jag husqvarna är snyggare än Bosch.
 
Beltis skrev:
Det blir nog bra. Husqvarna är ett bra ungerskt märke.
Av det som finns i listan byggs nog inget i Ungern, lite osäker på fläkt och häll dock. Kyl och frys byggs i Sverige, ugnen (och troligen hällen) byggs i Polen. Fläkten vet jag, som sagt, inte.
 
Robert63 skrev:
Går väl inte att säga något om en massa varunummer. Testa att kolla vad de kostar på trettio.se om priset är en parameter för dig. Jag har köpt en del därifrån och fördelen, förutom priset i mitt fall, var att jag fick grejerna hem till dörren. Har även testat deras garantiåtagande och det fungerade 100%
Tur för dig att det är tillverkaren och inte Tretti som står för garantijobbet... ;) Efter att ha läst omdömen på Prisjakt från folk som behövt kontakta Tretti för att lösa felleveranser, transportskador och liknande skulle jag tveka att handla därifrån.

TS, tycker det ser ut som bra grejer.
 
[SH];2462785 skrev:
Tur för dig att det är tillverkaren och inte Tretti som står för garantijobbet... ;) Efter att ha läst omdömen på Prisjakt från folk som behövt kontakta Tretti för att lösa felleveranser, transportskador och liknande skulle jag tveka att handla därifrån.

TS, tycker det ser ut som bra grejer.
Funderade inte så mycket på vem som stod för jobbet, men trettio var min avtalspart. Jag hade förlagt kvittot men de hittade transaktionen och löste det ändå. vad mer kan man begära?
 
Jag var länge inne på att vi skulle välja Electrolux vitvaror till vårt nya hus, men efter att ha sökt och läst bl a här på forumet om många som haft stora problem med främst deras dåliga kyl-/frysar så valde vi att köpa Miele istället.
 
Jag har Husqvarna, svenska skåp. Jag tycker dock du ska köpa tyskt, om du vill grejerna ska funka efter garantin har gått ut.
 
Ja läser man omdömena på prisjakt för den vita varianten av frysen du är intresserad av så blir man ju avskräckt :/
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2885001

Man kanske ska titta på tyskt i alla fall, jag som gillade designen på husqvarna och att det var svenskt.

Angående diskmaskin så har vi en svensk tillverkad Asko på jobbet som har fått gått hårt med 1-2 diskar 7 dagar i veckan i ett par år nu o funkar fortfarande fint, vet dock inte om kvalite´n på asko blivit sämre på senare år?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.