Hej!

Håller på med ett källarprojekt , har i tvättstugan 2 st golvbrunnar , har bilat upp den ena brunnen som skall bytas , men sedan har jag en till som går på ett stick till huvudledning ca 3 meter , denna kommer vi ej att använda iomed vi ska sätta skåp osv ovanför

Vill helst slippa o bila bort den....Funkar det att köra in lite fogskum i rensskruven så 3" röret fylls upp lite , så bör det väl inte kunna lukta sedan ?
tänkte att man sen bara kunde gjutit i lite betong för att sedan flytspackla sedan
 
Åsa Lund
Sätt du lite skum som underlag för gjutning med betong. Skummet Lär ätas upp av råttorna sen.
 
Fyll på med betong efter att du fogskummat, så löser det sig nog. Enbart fogskum skulle jag inte lita på.
 
Tog en plastkasse och tryckte ned i brunnen, fyllde den sedan med betong upp till lämplig nivå.
 
Hej

Vet inte om jag var otydligen , men skrev att jag skulle fylla igen brunnen med betong .......för att sedan flytspackla ovanpå detta för att i sin tur klinka :)

Men då vet jag att det går att göra iaf , så slipper jag iaf att bila upp den gamle brunnen
 
Det funkar, och som AndersS nämner, du kan sätta i lite av varje, oorganiskt material, bara det hindrar betongen från att rinna iväg ner i avloppet. Det är betongen som blir själva tätpluggen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.