Funderar lite över att importera ett pooltak från Tjeckien då det är mer än halva priset. Transport tillkommer ju såklart och det har jag ingen aning om vad det kostar.

Någon som importerat själv, och hur gick det i så fall? Var handlade ni osv...
 
Hej



Jag är också väldigt intresserad av att importera pooltak.
Har tittat lite efter pooltak från Polen.
Se länk nedan:
http://www.masterpool.pl/cennik

På sidan finns en pdf med en stor mängd olika pooltak som är prissatta.
Aktuell valutkurs mot polska zloty: 1000 zloty = 2246 sek.

Kanske finns fler som är intresserade av att göra ett köp tillsammans och på så sätt få ner priset på både taket och frakten?
 
Njaaa... ,
hittade inget riktigt som jag fastnade för. Har du tittat på den sidan som Elmsta rekomenderade ? www.alukov.cz

Jag är snuskigt sugen på ett VIVA tak...

Kontaktade den mailadressen idag, men inget svar än...
 
Hej
Hur gick det med pooltaket?






Jag är också väldigt intresserad av att importera pooltak.
Har tittat lite efter pooltak från Polen.
Se länk nedan:
http://www.masterpool.pl/cennik

På sidan finns en pdf med en stor mängd olika pooltak som är prissatta.
Aktuell valutkurs mot polska zloty: 1000 zloty = 2246 sek.

Kanske finns fler som är intresserade av att göra ett köp tillsammans och på så sätt få ner priset på både taket och frakten?[/QUOTE]
 
  • Gilla
JMS77
  • Laddar…
Hej
vi är jättenöjda med pooltaket. Vi köpte den från Termatec men vi borda ha köpt direkt från Tjeckien. För vi fick pooltak levererat från Tjeckein med betalade dubbelt pris bara för att det gick via Termatec. Nu när vi behöver något mailar jag till den tjeckiska firman och får mycket bra service från det företaget. Så tveka inte att kontakta det tjeckiska företaget, bifogar kontaktinfo.
Lycka till
Elmsta


Martin Palatáš
Export Department

ALUKOV a.s.
Orel 18, 538 21 Slatiňany
Česká republika

tel.: +420 463 031 112
mobil: +420 731 134 782

e-mail: m.palatas@alukov.cz
www.alukov.cz / www.enclosure.guru
 
  • Gilla
zallt
  • Laddar…
Hejsan,
Vi håller precis på att bygga pool och vill verkligen komplettera med ett pooltak. De stora är inte så vackra om man säger så...men tyvärr är de låga dessvärre mkt dyrare. Därför så halkade jag in här och blev nyfiken på att köpa direkt från Tjeckien...frågan är dock...är det samma tak som man får genom poolfirmorna här och vågar man köpa direkt utan att bli lurad??? Tacksam för svar
 
stensnäs skrev:
Hejsan,
Vi håller precis på att bygga pool och vill verkligen komplettera med ett pooltak. De stora är inte så vackra om man säger så...men tyvärr är de låga dessvärre mkt dyrare. Därför så halkade jag in här och blev nyfiken på att köpa direkt från Tjeckien...frågan är dock...är det samma tak som man får genom poolfirmorna här och vågar man köpa direkt utan att bli lurad??? Tacksam för svar
Hej
om du frågar de firmor i Sverige som säljer pooltak så är de flesta tillverkade i Tjeckien eller i Polen. Du behöver inte oroa dig över pooltakets kvalitet om du köper den direkt från tillverkaren i Tjeckien. Gå på deras hemsida och titta på utbudet och priser. Sedan kan du ta kontakt med företaget via mail eller telefon och ställa de frågor du har. Vi har bara bra erfarenhet av firman , bifogar kontaktuppgifter nedan. Jag tror inte att du blir lurad om du köper taket direkt från denna firma. Det var den firma som levererade pooltaket till oss och även installerade den. Och vi är mycket nöjda.
Lycka till
Martin Palatáš
Export Department

ALUKOV a.s.
Orel 18, 538 21 Slatiňany
Česká republika

tel.: +420 463 031 112
mobil: +420 731 134 782

e-mail: m.palatas@alukov.cz
www.alukov.cz / www.enclosure.guru
 
Hej
Mejlade till Alukov och dom säljer inte till privat personer utan hänvisar till Termatec. Har inte fått något svar från Eric losure.

Bjutte
 
Hej
Jag är oxå mycket intresserad av att importera pooltak.
Är det ngn som har gjort det med god resultat.

Mvh
Ben
 
Har inte importerat pooltak men har stridit med min kommun angående pooltak.
Mao, tänk på att det mycket väl kan krävas bygglov för tak högre än 1,1-1,2m.
 
Jag trodde det var 0,6 meter t o m.
 
  • Gilla
Larion
  • Laddar…
Bygglovsplikten varierar enormt mellan kommunerna. I stockholm är det 1,8m som gäller för tak......
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.