Hej

Är det någon som har erfarenhet, positiv eller negativ, av Byggmax laminatgolv?

Jag tänker mig inte de allra billigaste, men i prisklassen ca. 159kr/kvm. Golvet ska läggas i öppen yta för kök och vardagsrum. Hade tidigare tänkt ha högtryckslaminat men med tanke på att detta golv har så hög klassning och garanti borde det ju vara bra.

Det golv jag tittat på heter Prestige och är klassat som AC5/33.
30 års garanti i hemmiljö. Låter väldigt bra tycker jag.

Någon som har erfarenhet av det golv jag nämner eller annat golv från Byggmax så tar jag tacksamt emot tips!

Med vänlig hälsning Josefine
 
Har inte lagt prestige men väl andra golv från byggmax. Det här https://www.byggmax.se/golv/laminatgolv/laminatgolv/laminatgolv-klinker-p13820 la vi in i hallen när vi köpte huset mest för att slippa se den fula plastmattan som låg där tills vi bestämt vilket golv vi skulle ha. Det ligger fortfarande kvar och är förvånansvärt slitstarkt (små barn, grus, väta osv) och var bland det lättaste golv jag lagt!

Laminat kan ju i vissa utföranden kännas lite "dött" men priset är ju en stor fördel. Det är ju inte så dyrt att byta om man blir less på det...
 
  • Gilla
Linderödsåsen
  • Laddar…
Mikael_L
I två sovrum la jag ett snorbilligt laminatgolv från K-rauta (så någon byggmax-erfarenhet handlar det inte om här nu), sen i v-rum blev det ett dubbelt så dyrt laminatgolv ifrån bauhaus.

Och så här med facit i hand så var de billigare golven mer lättlagda och mer slitstarka.
Men de ser dock aningen tråkigare ut, i mönster och yta.


Men nu är det snart dags för övervåningen, och jag funderar starkt på byggmax billigaste laminat.
Om dyrare golv i verkligheten ändå inte är slitstarkare så är det var bara att välja billigt och byta golv lite oftare. :)
 
J Josefine1980 skrev:
Hej

Är det någon som har erfarenhet, positiv eller negativ, av Byggmax laminatgolv?

Jag tänker mig inte de allra billigaste, men i prisklassen ca. 159kr/kvm. Golvet ska läggas i öppen yta för kök och vardagsrum. Hade tidigare tänkt ha högtryckslaminat men med tanke på att detta golv har så hög klassning och garanti borde det ju vara bra.

Det golv jag tittat på heter Prestige och är klassat som AC5/33.
30 års garanti i hemmiljö. Låter väldigt bra tycker jag.

Någon som har erfarenhet av det golv jag nämner eller annat golv från Byggmax så tar jag tacksamt emot tips!

Med vänlig hälsning Josefine
Hej , nu ett par år senare :) hur gick det med golvet? Står inför samma val just nu.
Mvh
 
Karlia
Jag lade billigt laminatgolv från byggmax ca 2009 i hallen. Inga större problem att lägga, det höll bra (inget synligt slitage efter 8 år, någotsånär snyggt.

Flyttade för tre år sedan, skulle idag föredra annat. Laminat är hårt.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Hej. Varning. Laminatgolv från byggmax vet jag inget om, däremot deras blå underlagsskiva. Som nu orsakar ett golvbyte i vårt kök då det sipprar upp blått damm från skarvar och golvsocklar efter 3 års användning. Laminatgolvet från Ikea är fint. Billigt underlag och lätt att lägga, men skräp.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.