Själv har jag lite svårt för det men min kusin har en jacuzzi i sovrummet, jag tror att de har en avskiljande vägg av glasblock, men jag är lite osäker, jag har inte sett slutresultatet. Hon är hur nöjd som helst så kör på!
 
Inte så dum idee... men varför enbart badkar? Man skulle kunna ha hela badrum integrerad med sovrummet på något sätt då badkaret är mera synlig och handvask,toa avskilld med fex en dörr. Annars blir det för mycket springande att börsta tänder på annat ställe....
Bor i gamalt hus där herskapet hade egen lilla toa tillgängligt enbart från deras sovrum. Det tycker jag är en mycket praktisk arrangemang då man behöver inte gå ut och spöka i huset på natten ;). Skulle det finnas badkar där skulle det vara ännu mer perfekt.
Normalt planerar man familjebadrum i närheten av sovrummen men , efter att ha provat på detta lösning från 1938, så tycker jag att det bra att ha det så. Det känns mycket privat att ha en alldeles eget ingång till mer eller mindre synlig bad direkt från sovrummet.Så varför inte? Jag är gammaldags på alla sätt men den ideen gillar jag ;). Det ställer nog stora krav på ventilation av fukt och ånga från den öppna badet så att lakan inte möglar i sovrummet men det finns tekniska lösningar för det :)
gaia
 
Massor med tack för alla svar!!!

Har definitivt tänkt mig att skärma av med glasvägg eller glasblock. Vad tror ni om det praktiska? Kommer det att gå att dra avlopp till kökets eller måste man göra nytt på något sätt? Kostnad?

Skall jag vara helt ärlig ringer en liten klocka - tror att jag läste den där Plaza-tidningen och sedan har idén vuxit i mitt huvud undermedvetet...
 
Hemmakatten
Ska man skärma av badkaret så kan man ju lika gärna ha det i ett separat badrum. Vitsen är ju att ha ett öppet rum så man kan ha en full vy över sitt stora lyxiga sovrum! ;D
 
Gud vad häligt. Varför inte? :)
Så hade dom gjort på extreme home makeover för något år sen.. Det var ett badrum till sovrummet utan dörr eller vägg. Upphöjt kanske 15 cm.
Men det är väl smartare att sänka "badrummet" så vatten dropparna stannar på plats?
 
gaia skrev:
Det ställer nog stora krav på ventilation av fukt och ånga från den öppna badet så att lakan inte möglar i sovrummet men det finns tekniska lösningar för det :)
gaia
Hög luftfuktighet får tapeterna att rulla upp sig ;D
Skämt o sido så tror jag man kan få problem med för hög luftfuktighet vid varma bad, är ju inte särskilt mysigt att gå och lägga sig i kalla fuktiga sängkläder. Måste nog isåfall ha en rejäl ventilation ovanför badet och då kommer man ha ett störande ljud istället.
Annars så kan man ju bara bygga ett badrum med en hel glasvägg in till badrummet.
Såg någonstans här på forumet någon som gjort det med dusch ut till vardagsrummet. Såg skit häftigt ut.
 
En kanonidé! Lägg till en öppen spis och ett inbyggt akvarium så är det på topp!

Men var får man tag i det glaset som blir vitt då man trycker på en knapp??????!!!!! Låter som något jag saknat i hela mitt liv!!!!! ;D
 
Schysst med en lokal bordell. När öppnar Ni?
 
Bordell...... Där får man betala, va?

Sorry, inte min grej. Däremot dömmer jag ingen så Du får nog söka ett annat etablissemang! ;)
 
Varför får man jämt massa små tokiga ideer som man måste gå runt o fundera på i veckor efter man har vatt inne på detta forum. skulle sitta fint i mitt mini hus på 45m2. (hmm jag har ju ens inget sovrum)

klart du ska ha ett badkar i sovrummet :D
 
ProjRoslis skrev:
Har definitivt tänkt mig att skärma av med glasvägg eller glasblock.
Ahaa..... du ska ha det bakom en vägg av glas/glasbetong som en avdelad del av sovrummet (såg initialt för mig ett fyllt, plaskigt badkar 'granne' med sängen ;)), isf. har jag faktiskt några bilder, iof. på ett vindsbadrum, där man gjort ett "badutrymme" (där hade dom iof. dusch) som en "tårtbit" i sovrummet bakom klar glasbetong, def. insyn från själva sovdelen och ingen dörr mellan sovdel och baddel, men riktigt snyggt och smakfullt, faktiskt så pass läckert att även jag sparat bilderna, bara som kuriosa förstås...... ;) ;)
Om du är intresserad så kan jag maila dem till dig, "ProjRoslis" :)

MVH//Christina.
 
Badkar i sovrummet är väl OK. Blir förstås lite fuktig luft därinne, så bada inte direkt innan läggdags...

Det roligaste jag sett var badkar i köket. (Så man kan kombinera frukosten med morgonduschen!)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.