Saknar gasen, bästa alternativet. Enda nackdelen är Stockholm Gas sviniga monopolprissättning.
 
Med en induktionshäll får man mer eller mindre alla fördelarna med gasen men slipper nackdelarna.
 
  • Gilla
ginko och 1 till
  • Laddar…
Jag har en rejäl induktionsspis som har riktiga vred istället för fåniga touchreglage, men saknar gasen ändå...
 
Varför saknar du gasen? Finns ju inget värre än att rengöra en gashäll. Dessutom går induktionen lika fort och min Siemens är väldigt lätt att få rätt temperatur på.
 
Gnagare i Bajenhöjden skrev:
Varför saknar du gasen? Finns ju inget värre än att rengöra en gashäll. Dessutom går induktionen lika fort och min Siemens är väldigt lätt att få rätt temperatur på.
Känslan av att analogt kunna ställa exakt den temperatur man vill ha är oslagbar. På induktionsspisen hamnar jag ganska ofta i att jag vill ha en temperatur precis mellan 6 och 7. Samma ilandsproblem som med volymen på iPhone.
 
  • Gilla
K L R
  • Laddar…
Tack för svar och övriga tips!
K
 
Använd er inte av firman Sofia rör. Deras prissättning verkar bra när man frågar om priset men i efterhand kommer de fakturera på ett helt annat sätt och dubbelt så mycket som de först indikerat. Trots att detta är en stor gasfirma kommer de försöka lägga på flera timmar för att handla material, slänga rörstumpen som de tar med sig osv. Spara er själva krånglet och kör en annan rörfirma.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.