Hej

Jag har fått en offert på byggmateriel till mitt garage.
Där denna panel planka med en speciell kapning fanns med dok bara nämnd som vanlig grund målad planka, men var inga problem när man beställde så mycket.


Nu när jag har fått produkten och den ser ut som planerat dok ej grundmålad. Men fakturan ser långt ifrån ut som de offererade priset. Det fakturerade priset var 270% högre än det offererade priset.

Jag hoppas på att de gjort en miss men om de inte gjort det har jag då rätt att returera/ångra köpet då?
 
Det finns ingen ånger och retur rätt enligt konsumentköplagen. Här sätter företagen egna vilkor som bör stå på kvittot/offerten.

Har du dock köpt det på distans så träder distans köplagen i kraft som ger dig 14 dagars ångerrätt. Har de missat att informera dig om ångerrätten vid distans köp så har man 1 års ångerrätt.
 
Ånger och returrätt har inget med saken att göra.

Du har fått en offert och beställt baserat på den, därefter har företaget varken levererat enligt specifikation eller till rätt pris. Uppmärksamma företaget på felen och begä att dom rättar till det, konstigare är det inte.
 
Tackar för snabba svar, då har jag lite mer kött på benen. Återkopplar hur det gick sedan.
 
Hej detta löste sig utan större problem och de var det offererade priset som jag ska betala.
 
  • Gilla
lundsbo och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.