Hej
Har fiber 100/10, leverantör är BBB. Tänkte skaffa en Router som klarar snabb hastighet med kort räckvid, för att slippa sladdar. Det är tänkt att koppla TV via wifi som är en sån Samsung smart TV. Använder mest appar (ingen tv-box).
Vad ska jag välja för Router som klarar uppkoppligen tråslös till TVn ?
Är inne på Asus RT N66u men det kanske finns bättre alternativ. Vad tycker ni ?
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Router byter man så sällan, AC 66 eller AC 68 är bra alternativ som håller. Kört AC68 sjtälv ett bra tag och är mkt nöjd. Kvalitet betalar sig, jag har testat olika och det är stor skillnad I räckvidd och signalstyrka. De bättre har också ofta bättre gränssnitt, fler funktioner som ex fler usb-portar för externa diskar och skrivare mm.
 
Ok, då satsar jag på n AC 68. Tack för tipsen.
 
Ett tips till alla med ASUS routrar, lita inte på GUI'ts inbyggda funktion när det gäller kontroll om ny firmware finns tillgänglig.

Har vid flera tillfällen konstaterat att routern säger senaste firmware är installerad, går sedan till ASUS support hemsida och där har då funnits nyare firmware. Den laddar man ner , packar upp och talar om för routern var man skall hämta manuellt. Detta har varit fallet för både RT-N66 och RT-AC51.

Gå till http://www.asus.com/support , slå in produktnummer i sökrutan, klicka sen på Driver & tools, välj operativsystem och klicka till sist på Firmware. Jämför med den som är i routern och uppdatera vid behov. Läs instruktion innan installation, finns någon uppdatering som inte berör oss.
 
Bara av ren nyfikenhet vad får du för router från bbb?
 
Andy78 skrev:
Bara av ren nyfikenhet vad får du för router från bbb?
Det får jag inte. Jag fick ett avtal med fiber bolaget att få 12 mån fri internet av BBB men router ingick inte. Jag tror deras är zyxle.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.