Vet inte vilken forumdel denna passar, men börjar här.

I entrén till vårt hus sitter elcentralen placerad och är bara ful. Tänker platsbygga nån bänk/skåp framför detta från golv till tak och fälla in spegel, förvaring för nycklar, mobiler etc., men... där sitter oxå en radiator och den tänkte jag såklart ordna cirkulation till oxå.

Men hur gör man med termostaten? Den kommer bli i det "varma" skåpet. Finns det nåt sätt att flytta ut den? byta till nån modernare där den känner rumstemperaturen utanför skåpet?
 
Det är ju fortfarande en termostat.. så den gör det ju inte varmare där inne än vad du ställer in den på. Vet inte om du kan räkna med så mkt effekt ur den då det i princip måste vara öppet hela vägen för att få ett självdrag..
 
Tänk även på att HELA elcentralen ska vara åtkomlig så att man kan arbeta i den och det måste vara fritt så att man har ryggningsavstånd min 90 (?)cm när man jobbar i den.
 
Termostaten skulle bli inbyggd så den skulle inte öppna mer om det blir kallare. Den bör väl sitta så den känner tempen i rummet?
 
I mitt föräldrahem hade dom en termostat som satt en bit från radiatorn och var kopplat till radiatorn med ett smalt kapillärrör. En sådan skulle du kunna montera utanför.
Jag tycker om din idé. Kanske fler dörrar och några eluttag innanför för laddare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.