Skall bygga ny altan i sommarstugan och för att inte hela helgen skall gå åt till inköp så köper jag med ett lass trall på släpet varje gång jag åker ut dit.

Sannolikt kommer jag ändå behöva komplettera några brädor på lokala brädgården. Spelar det någon roll om jag köper 95% av all trall på bauhaus och resten på XL-bygg. Kommer jag se någon skillnad?

Det är vanlig 28 mm trall det gäller.
 
Nej att dj köper på olika ställen spelar ingen roll, det skiljer mellan bräda och bräda ändå, dock oftast inget som märks sedan.
 
  • Gilla
Noseone
  • Laddar…
Du har säkert kollat, men när vi byggde altan så fick vi ett bättre pris från lokala handlaren än vad bauhaus/beijer etc. hade. Dessutom inkl. frakt.
 
  • Gilla
Noseone
  • Laddar…
Har inte kollat, ska göra det. Ville mest försäkra mig om läget att blanda.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Kolla vad den som ligger nätmast tar för frakt. Jag fick 1850:- i frakt från Bauhaus och 675:- kr i frakt från Karl Hedin som ligger närmare.

För 675kr är det inte värt att lasta och lasta av samt köra en massa vändor med släp.
 
Det dräller ju av sågar i roslagen. Någon ska väl kunna närma sig "hämta själv" priset.
 
Noseone skrev:
Det dräller ju av sågar i roslagen. Någon ska väl kunna närma sig "hämta själv" priset.
Ja fast inte många som impregnerat väl?
 
3 centralt i Norrtälje, 1 Spillersboda, räfsnäs etc etc

Såg=brädgård
 
Har för mig att Räfsnäs har bra pris både på material och frakt.
 
  • Gilla
Noseone
  • Laddar…
Det som kan skilja är när den impregneras och hur länge trallen legat och torkat. Det kan skilja även på samma brädgård, då du kanske får trall som legat över vintern från deras lager, eller helt nytt från impregneringen. Fukthalten gör då att det blir skillnader om du lägger all trall med samma mellanrum.
 
  • Gilla
Noseone
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.