Jag tänker köpa ny gräsklippare och efter att ha tittat runt en hel del så verkar stiga
vara passlig åt mig. Men nu hittade jag en mtd i samma prisklass som på pappret verkar just lite bättre men jag vet ingenting om mtd. Om dom har bra kvalitet och hur dom håller. Stiga är jag ganska bekant med.
 
Beror helt på vilken klippare du ska köpa. Personligen har jag bara dåliga erfarenheter av Stigas sortiment under 4000kr.
 
Kommer inte ihåg modellen men inte någon av dom dyrare maskinerna. Känner flera som har billigare modellers stiga och dom fungerar bra.
 
  • Gilla
larsdavid
  • Laddar…
Nu har jag hunnit kollat vilka modeller jag sett på den ena är STIGA MULTICLIP 47 Q B B&S 450 E och den andra är
MTD G 46. Jag vet att mtdn har lite större och starkare motor och verkar på pappret lite bättre till samma pris. Men jag vet inte alls hur mtds kvalitet är.
 
Köp en Klippo om kvalité är intressant.
Lägg på några tusenlappar och du har en klippare som håller 20 år framöver = billigare i längden.
 
Dom klippo som bekanta har köpt häromkring dom senaste åren är mest på garantiservice och ändå får dom inte dom att gå ordentligt.
 
https://www.byggahus.se/forum/socia...r-erfarenhet-och-ska-bygga-fritidshus-11.html

Där finns den jag köpte 31 augusti 2010. 2012 köpte jag en ny. Då var det följande fel:

Trasig snörstart
Gasreglage trasigt
Säkerhetsstopp fungerade ej
Hela handtaget hade gått sönder i infästningarna
Hjulen vobblade
Extremt trött motor
Utkastet fungerade aldrig utan satte igen oavsett hur torrt det var
Multiklippningen fungerade aldrig då den var för klen

Sen såg den rent nedgången ut trots att den stått väderskyddad året om. Motorn var trots allt relativt lättstartad.
 
  • Gilla
Isakare
  • Laddar…
Chrissofsweden skrev:
[länk]

Där finns den jag köpte 31 augusti 2010. 2012 köpte jag en ny. Då var det följande fel:

Trasig snörstart
Gasreglage trasigt
Säkerhetsstopp fungerade ej
Hela handtaget hade gått sönder i infästningarna
Hjulen vobblade
Extremt trött motor
Utkastet fungerade aldrig utan satte igen oavsett hur torrt det var
Multiklippningen fungerade aldrig då den var för klen

Sen såg den rent nedgången ut trots att den stått väderskyddad året om. Motorn var trots allt relativt lättstartad.
Är det där en riktig gräsklippare ?? Jag tycker det ser ut som en leksak för barn, det brukar man ju tillverka i plast.
 
Rikard Gjersvold skrev:
Är det där en riktig gräsklippare ?? Jag tycker det ser ut som en leksak för barn, det brukar man ju tillverka i plast.
3700:- betalade jag då. Svaret från en av deras auktoriserade servciepartners sa följande på frågor om den var ok: -du får ju vad du betalar för.

Så var det.

Kör en Husqvarna nu :) Går som berget.
 
  • Gilla
Isakare
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.