På nåt vis fick jag ihop 9 rätt av10, och det var inte egoisten jag hade fel på... illusionisten... ebenholzen... vad han nu hette.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
sunqan skrev:
Frågan är om snickarna vet vad en kortling är;-)
Nej det var därför mollytången var med i quizen 😀
 
  • Gilla
sunqan och 1 till
  • Laddar…
Är det fler som får fel på fråga 4. Vad är taklag? även fast ni svarar rätt.
Jag svarar "snickargänget som lägger ett tak" men quiz visar att jag svarat "den bärande konstruktionen i ett yttertak".
Det verkar vara omöjligt att få 10 rätt även fast man svarar rätt på 10 frågor.

Öppnade nu tor browser och gjorde om testet icke inloggad och noga kontrollerade att alla svar angavs korrekt men trots det så visar den samma fel på fråga 4.

Testade fler webbläsare och samtliga ger samma fel, det lär inte vara många som får 10 rätt.
 
U
123abc skrev:
Är det fler som får fel på fråga 4. Vad är taklag? även fast ni svarar rätt.
Jag svarar "snickargänget som lägger ett tak" men quiz visar att jag svarat "den bärande konstruktionen i ett yttertak".
Det verkar vara omöjligt att få 10 rätt även fast man svarar rätt på 10 frågor.

Öppnade nu tor browser och gjorde om testet icke inloggad och noga kontrollerade att alla svar angavs korrekt men trots det så visar den samma fel på fråga 4.

Testade fler webbläsare och samtliga ger samma fel, det lär inte vara många som får 10 rätt.
Det är lättare att få 10 rätt om man svarar rätt på alla frågor...

Jag svarade för övrigt fel på samma fråga själv.
 
123abc skrev:
Är det fler som får fel på fråga 4. Vad är taklag? även fast ni svarar rätt.
Jag svarar "snickargänget som lägger ett tak" men quiz visar att jag svarat "den bärande konstruktionen i ett yttertak".
Det verkar vara omöjligt att få 10 rätt även fast man svarar rätt på 10 frågor.

Öppnade nu tor browser och gjorde om testet icke inloggad och noga kontrollerade att alla svar angavs korrekt men trots det så visar den samma fel på fråga 4.

Testade fler webbläsare och samtliga ger samma fel, det lär inte vara många som får 10 rätt.
Men då har du ju svarat fel för det är INTE snickargänget....
 
Man kan ju göra så men det är inte .... :surprised:
Då tolkade jag färgerna fel trodde grönt visade rätt svar och rött det felaktiga alternativet och inte rött som det rätta alternativet vid fel svar, tycker det felaktiga valda alternativet borde vara rött.
Kanske inte borde lita på färgerna.
Edit: testade igen och nu ser färgerna rätt ut så skyller på att det är för tidigt än och hjärnan inte lämnat dvalan än för dagen.
 
Redigerat:
U
123abc skrev:
Man kan ju göra så men det är inte .... :surprised:
Då tolkade jag färgerna fel trodde grönt visade rätt svar och rött det felaktiga alternativet och inte rött som det rätta alternativet vid fel svar, tycker det felaktiga valda alternativet borde vara rött.
Kanske inte borde lita på färgerna.
När jag hade fel på den frågan visades mitt felaktiga svar som rött medan det korrekta alternativet var grönt. De andra frågorna hade jag rätt på så jag kan inte jämföra med någon annan.
Edit: Såg din ändring nu.
 
antnor skrev:
Och jag som var övertygad om att plank började vid 34 mm och att brädan då var tvungen att vara tunnare.
Lite rätt har du, ursprunget till indelningen är att 1 1/4" (32mm) är en bräda och 1 1/2" (38mm) är en planka och dagens 34mm är en hyvlad planka.:)
 
oceanis skrev:
Den frågans svar är inte helt rätt om man ska tro dom som sågar virket och levererar.......:)

Se deras indelning här: [länk]

rulla ner på sidan
Fast inget annat svar är mer rätt, skulle stått i frågan att det gäller ohyvlat.

Även i din länk kallas hyvlad 38mm för planka, så indelningen är egentligen rätt
 
haha.gif

Tjoho.. tur att maken inte såg att jag faktiskt hade rätt på frågan om vad en bräda är.. (jag kallar normalt det mesta för en planka eller bräda haha) :)
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Lite kul att när man bygger ett plank använder man oftast inte plankor utan brädor...;)
 
j.f.s
9/10 med fel på ebenist. Kände inte alls igen det och gissade fel.
 
8/10. Riktigt nöjd, med tanke på att jag är programmerare till yrket och känner att jag hamnat på helt fel forum. :) Jag torskade på brädet och taklaget. Det mesta var chansningar, om än i någon mån kvalificerade sådana. Kunde dock mollytången, även om jag själv bara dragit fast mollyplugg med skruvdragare.
 
M
123abc skrev:
Är det fler som får fel på fråga 4. Vad är taklag? även fast ni svarar rätt.
Jag svarar "snickargänget som lägger ett tak" men quiz visar att jag svarat "den bärande konstruktionen i ett yttertak".
Det verkar vara omöjligt att få 10 rätt även fast man svarar rätt på 10 frågor.

Öppnade nu tor browser och gjorde om testet icke inloggad och noga kontrollerade att alla svar angavs korrekt men trots det så visar den samma fel på fråga 4.

Testade fler webbläsare och samtliga ger samma fel, det lär inte vara många som får 10 rätt.
Var inga problem att få 10/10 om man svarade rätt på alla frågor ;)

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Taklag
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.