Tänkte puffa till vår urtråkiga gästtoalett lite. Vill dock inte spendera särskilt mycket tid eller pengar på det då vi eventuellt kommer riva det och utnyttja utrymmet till annat om ett par år.

Men tänkte att byta trätillbehören mot nya dito kanske räcker. Vad tror ni?
Jag tänkte mig då vita tillbehör (hylla, krokar, spegel och toarullehållare) då jag inte tror krom gör sig särskilt bra mot tapeten. Synpunkter på det tas tacksamt emot!


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
AXS
  • Gilla
Åttioettan
  • Laddar…
BirgitS
Färgglad matta och handdukar.
Någon tavla/affisch med färg

Tycker jag gör mer när det gäller att piffa upp än att byta ut trä-detaljer mot vita, som väl många vid det här laget tycker är lite tråkigt.
 
BirgitS skrev:
Färgglad matta och handdukar.
Någon tavla/affisch med färg

Tycker jag gör mer när det gäller att piffa upp än att byta ut trä-detaljer mot vita, som väl många vid det här laget tycker är lite tråkigt.
Men vilken färg passar till den hiskeliga tapeten?! Jag tycker bara vitt funkar. Jag hatar fritidshus-looken som trädetaljerna ger.

Det syns inte riktigt pga ljuset men färgen på tapeten är alltså någon slags beigerosa
 
BirgitS
Åttioettan skrev:
Men vilken färg passar till den hiskeliga tapeten?! Jag tycker bara vitt funkar. Jag hatar fritidshus-looken som trädetaljerna ger.

Det syns inte riktigt pga ljuset men färgen på tapeten är alltså någon slags beigerosa
Svårt att se färgen men fungerar inte något av blått, turkost eller grönt?
Som zeus_axel skrev går det ju att måla väggarna också om du tycker tapeten är hiskelig, det är ju ingen stor kostnad.

Men det är klart att om du inte gillar trä så ska du byta ut det.
 
BirgitS skrev:
Svårt att se färgen men fungerar inte något av blått, turkost eller grönt?
Som zeus_axel skrev går det ju att måla väggarna också om du tycker tapeten är hiskelig, det är ju ingen stor kostnad.

Men det är klart att om du inte gillar trä så ska du byta ut det.
Tack för tips!

Blir nog till att måla väggarna även om maken inte tycker det är värt det. Hur gör man med tapetflikar där klistret släppt, bara peta in nytt klister precis som på sovrumsväggar?
 
AXS
Trodde det var våtrumstapet. Vanlig tapet kan du limma med vad som nästan, är det bara för några år kommer det hålla. Tapetklister funkar nog perfekt om du har det hemma. Om det inte släppt så mycket brukar färgen fästa ihop det en del.
 
lek med färger och våga mer än vanligt eftersom dt ska inte hålla så länge :)
måla väggarna i svart och trädetaljer i guld eller silver.
gaia
 
gaia skrev:
lek med färger och våga mer än vanligt eftersom dt ska inte hålla så länge :)
måla väggarna i svart och trädetaljer i guld eller silver.
gaia
Det påminner mig om ett program som jag hörde på radion för ett antal år sedan.

Hon som ringde in till programmet hade flyttat till ett hus som de renoverat och byggt om under att antal år. I vart fall så ville hon få inreda ett rum i huset helt själv utan att de andra i familjen lade sig i det och det blev gästtoan. Resten av huset var helt normalt men toaletten var inrett enligt devisen ”skrämma skiten ur en”. Svarta väggar, rinnande blod, döskallar, spindelnät, svarta stearinljus o.s.v. :wow:

Äldre släktingar som kom på besök brukade bli chockade när de gick på toa, men ungarna i familjen tyckte om rummet och ungarnas kompisar tyckte att den familjen hade världens häftigaste mamma, så klart. :)
 
Riktigt så wild and crazy är jag inte 😉

Men leka lite med färger är alltid kul! I gamla huset fick jag hallen att göra vad jag ville med och den saknar jag nu!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.