Den hopplösa reklambannern för Uber skickar iväg en som om man klickat på den, även om man bara rör den för att scrolla. Har dubbelkollat genom att väldigt noggrant placera fingret på, utan att lyfta. Den går direkt till Play butik. Hopplöst irriterande!! :@
 
Var ser du denna Uber-reklam? Posta gärna skärmdump om den dyker upp igen.

Jag laddade ner deras app för ett år sedan men när jag försökte testa deras tjänst så insåg jag att Uber bara har bilar i huvudstäderna Stockholm och Köpenhamn och där är jag normalt inte.
 
I forumet när jag surfar via mobilen och inte var inloggad. Reklam mellan vart 5:e inlägg eller så.
 
Har även hänt mig. Dock har jag varenda gång trott att jag råkat trycka på reklamen :surprised:
 
Det trodde jag också först men eftersom det aldrig hänt med någon annan reklam så dubbelkollade jag.
 
Vi lyckas tyvärr inte reproducera felet. Dyker felet bara upp för Uber-reklamen?
 
Bara Uber som tjatar för mig iaf 😩
 
Nu har jag blockat just uber.com. Hoppas det hjälper.
 
  • Gilla
CM1234
  • Laddar…
Screenshot_20160520-075814.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Blockeringen verkar inte bita. Det räcker att man petar på annonsen så kommer man till en sida som inte verkar fungera. Det dyker upp något skumt meddelande med en länk. Frågan är om den länken är en bluff.
 
Jag har nu rapporterat felet till Google varifrån annonsen kommer.
 
Har nu också blockat "uber.ru" eftersom annonsen verkar vara från Ryssland.
 
Vi är inte säkra på att annonsen kommer från Google men vi behöver veta till vilken url som man kommer till när man klickar på annonsen för att kunna komma vidare i vår felsökning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.