Visst vore det snyggt Ola C! Jag missade en Wadkin BAO/S för 4000 kr för några veckor sen. Är ju såklart en drömmaskin, har hittat en källa med massor av grovsågat virke till bra priser. Känns som att Emco-rex B20 som jag ev har på gång kanske är i lättaste laget för att planhyvla långa bitar i närheten av hyvelns maxbredd.
 
Redigerat:
Jag skulle gissa att Wadkinplanhyveln är värd kring 7000 kronor plus eller minus beroende på skick...... men det är bara en vild gissning på ett ungefär.
 
Ola, det var den jag hade i bakhuvudet och jag ser nu att den hade bord också, knappt märkbara men ändå. ;)

Jadu, vet inte vad jag har för budget för en justersåg - vet inte heller om den där ens går in i mitt krypin. Har du haft någon kontakt med säljaren?
 
ullberg
Skönt handtag på GWS:en, för den som tycker Bosch avvibrerade handtag inte ger tillräckligt med hår på bröstet...
 
  • Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
Gri11en skrev:
En fin låda med prylar.
Jag ser ingen låda - kejsarens nya kläder? ;)
 
Bra pris på spånsugen! Gillar att säljaren inte har tid för den :)
 
phl skrev:
Bra pris på spånsugen! Gillar att säljaren inte har tid för den :)
Och att den benämns "sugmaskin"
:)
 
Festool skruvautomat.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bra pris om batterier och laddare ingår.
 
Den här modellen suktade jag länge efter innan jag köpte min pelarborr. Kompetent fräs och pelarborr (alltså riktig fräs, inte en pelarborr som någon kallar fräs bara för att den blivit utrustad med koordinatbord), inte jättebilligt men halva priset jämfört med vad den modellen brukar gå för.

http://www.blocket.se/ostergotland/...brikat_Arboga_Maskiner_66435455.htm?ca=23&w=3

2016-04-18_1005.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Jckssn och 1 till
  • Laddar…
Fin fräs, och priset är ju inte mer än vad man får ge för en Arboga pelarborrmaskin.
Tyvärr för långt bort för mig...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.