Hjälp!
Jag har köpt en Worx landroid L 2000 och har tänkt lägga kabel i 3 zoner enligt skissen.
Fråga: tror ni det kommer funka eller ska jag nöja mig med zon 1+2 och lämna Zon 3 till min gamla klippo?

Väldigt tacksam för input.

Redan köpt maskinen så inget snack om andra maskiner tack :-D
F.ö. Första inlägget, hoppas det blev rätt:-/
DSC_0546.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Förklara lite mer vad de olika detaljerna är och hur underlagen ser ut (gräs, grus, asfalt, lutningar m.m.) så skulle jag tro du får lite bättre svar. Spontant ser det ut som du inte använder begränsningskabeln helt rätt. O varför zooner ?
 
mortimer skrev:
Förklara lite mer vad de olika detaljerna är och hur underlagen ser ut (gräs, grus, asfalt, lutningar m.m.) så skulle jag tro du får lite bättre svar. Spontant ser det ut som du inte använder begränsningskabeln helt rätt. O varför zooner ?
Jag ska försöka vara mer specifik. Skrivit in lite fler saker på kartan (ny bild) och min tanke med zoner är att tomten är så pass krånglig att jag är rädd för att vissa delar inte kommer bli klippta annars. Dessutom vistas vi mest i zon 1, mindre i zon 2 och zon 3 hör till ett torp som vi hyr ut.

Vad tror ni? Gör jag det onödigt krångligt?

Tomten lutar ner mot ladan, men inte jättemycket. Det är som synes rätt mycket buskar och stenar/Berg
Jag har ritat ganska yvigt som ni ser. Naturligtvis är jag noggrannare när jag lägger ut kabeln ;-)

Tack på förhand!
DSC_0555.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • DSC_0555.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Spontant så skulle jag inte delat in din tomt i zoner, finns ju risk att den fastnar i zon 2 med tanke på avståndet på kortsidan av ladan mot tomtgränsen. Skulle slingat in tomten med öar och låta roboten gå över stenplattorna. Hoppa över att slinga in byggnader såsom garage, lada m.m.. o även större stenar. Kommer mest troligt gå åt mindre kabel också. Plattorna kan den gå över om du ser till så de ligger i nivå med gräsmattan. Laddstationen skulle jag kanske också fundera lite mer på om den står optimalt placerad där du märkt ut den.
 
Tänk på att klipparen klarar inte hur lång begränsningskabel som helst heller. Nu vet jag inte hur mycket det kan gå åt efter som jag inte ser några mått på bilden och jag har dålig koll på worx men över 400m kabel börjar väl bli kämpigt?
 
Tack för input!

Men att inte slinga in byggnader känns spontant som att det kommer slita rätt hårt på maskinen.
Min tanke med zoner är exakt att den ska hålla sig på den zonen enligt schemaläggning (ex vis 2 dagar på zon 1, 1 dag vardera på zon 2 & e....Eller vad som nu behövs).
Du tänker att ha hela tomten som en zon, ingenting runt byggnader och bara slinga in ex.vis stenar, buskar.
För att det är enklare eller för att det blir bättre?

Placeringen av laddstationen. Du tänker mer centralt vore mer optimalt?

Jag har läst i någon tråd om 600 m.
Kan det stämma?!
 
Lyckogläntan skrev:
Jag har läst i någon tråd om 600 m.
Kan det stämma?!
Du har väl manual, bara läs i den ;)
 
Lyckogläntan skrev:
Tack för input!

Men att inte slinga in byggnader känns spontant som att det kommer slita rätt hårt på maskinen.
Min tanke med zoner är exakt att den ska hålla sig på den zonen enligt schemaläggning (ex vis 2 dagar på zon 1, 1 dag vardera på zon 2 & e....Eller vad som nu behövs).
Du tänker att ha hela tomten som en zon, ingenting runt byggnader och bara slinga in ex.vis stenar, buskar.
För att det är enklare eller för att det blir bättre?

Placeringen av laddstationen. Du tänker mer centralt vore mer optimalt?

Jag har läst i någon tråd om 600 m.
Kan det stämma?!
Jag har precis installerat en wg792e.1
Och har lag ner 250+75+25+10m och det funkar fint fint👍
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.