Jag håller på och kikar på carport och har du hittat en byggsats som skulle passa bra. Carport med förråd. Men den säljs utan råspont takpannorna spikas istället direkt på läkten.
Självklart kan jag köpa till råspont. Men vad gör det för funktion mer än att man annars ser takpannorn, vilket man borde kunna lösa med att sätta ett undertaket?
 
Ev fukt och kondens på undersidan kan droppa ned "inne" om det inte finns ett undertak. Man kan ju köra med tramsäker väv/duk om man inte vill ha råspont
 
Fast pannor har väl inte problem med kondens? Största vinsten jag ser med råspont är att pannor inte kan blåsa ner på bilen om det är oväder.

Du kanske kan spika upp oljehärdad board som undertak om du vill ha extra skydd?
 
S
Mats skrev:
Ev fukt och kondens på undersidan kan droppa ned "inne" om det inte finns ett undertak. Man kan ju köra med tramsäker väv/duk om man inte vill ha råspont
tramssäker eller trampsäker? :wow:
 
tramsäker !

Det har aldrig hänt att ett välplastat tak har släppt igenom en spårvagn uppifrån ;)
Obs. Garantin gäller inte pianon om man parkerar en Morris Marina i Carporten ds
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.