Nu har vi varit runt över allt i Malmö och närområdena, och vi hittar inte det vi vill ha.

Vi vill ha en hörnsoffa med schaslong på ena sidan. Den skall vara låg med alumium eller kromade fötter.
Sen skall armstöden vara riktigt breda, så breda som det går.
Tyget vill vi ha i kritvitt micro-fiber.

Vi har hittat en soffa som vi bara älskar på Living i Malmö men så sklart så går den inte att få i krit vitt micro-fiber tyg. Den går endast att få i off white.

Kan någon hjälpa oss och tipsa var vi kan hitta vår drömsoffa?! Vi börjar bli desperata då vi skall flytta in vårt nya hus runt årsskiftet.
 
Kolla på BQ-möbler vid caroli. De skrämde i varje fall iväg oss vid dörren genom att tala om att man kunde skräddarsy sin soffa helt och hållet efter egna önskemål och om inget av deras 500 tyger skulle passa så kunde man skicka med ett eget till fabriken. Jag och sambon som redan innan har beslutsångest klarade inte av alla dessa valmöjligheter. Hur de ser ut prismässigt har jag ingen aning om men de hade en del fina möbler.
 
Motsvarar inte Marbella på Ilva de önskemålen?

4164047L.jpg

Den går att få i kritvitt!

Det är även en såkallad sektionssoffa där man kan bygga den hur man vill.
 
Jo, på Ilva hittade vi också Marbella. Den är super fin och finns såklart i det tyg jag vill ha.
Men...
Det är för klena armstöd.

Har även varit på BQ. De hade faktiskt ett par som var fina. Vidare babblade de om att det fanns 500 tyger osv.
När vi sa att vi ville ha kritvit så fanns den naturligtvis inte. Hur kan man ha 500 tyger utan att ha kritvit?!?!
Ibland blir man bara så trött...
Jaja, ingen annan som har något bra exempel?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.