Jag har sett att de har släppt NYA Smålandsvillor här i dagarna. De finns på deras hemsida. Mvh Peter :)
 
Hej

Kul med nya villor, tyckte dom såg riktigt spännande ut.
Var det någon som uppfattade om takkupa ingick i grundpriset på dom nya villorna?

Mvh/ Milton
 
Takkupa ingår inte i deras grundpriser. Kostar ca 54-55000 beroende på om du vill ha spröjs eller inte.

/JB
 
Såg inte så tokiga ut... Har Smålandsvillan avfuktare i grunden?
 
Grunden köper man själv, så det går att välja med eller utan avfuktare, källare varför inte plintar ...
mvh fiddeli, som ska bygga villa Västervik
 
fiddeli skrev:
Grunden köper man själv, så det går att välja med eller utan avfuktare, källare varför inte plintar ...
mvh fiddeli, som ska bygga villa Västervik
Ingår inte grunden? Innebär detta att man numer kan välja att slå upp husen på platta på mark?

/Tomas
 
Ja, du kan slå upp det på en platta på mark men är inte golvkonstruktionen "fel" för detta? De har väl redan ett golv av reglar mm och ställa det på en platta finns det väl ingen anledning till vad jag förstått. Jag bygger men då har jag värme i min platta och lägger golvet nästan direkt på för att få nytta av värmen, den värmen kommer nog aldrig till nytta i smålandvillan. Rätta mig gärna då jag bara spekulerar...
 
Var på visning igår på smålandsvillan Västervik i Sundsvall och frågade då säljaren om grund och om man fick välja grund på platta men då sa han Nej det måste vara torpargrund och de gör grunden men man betalar extra för den. Men om det verkligen stämmer kan jag inte garantera.
 
Vad jag har förstått det hela så är husmodulerna endast konstruerade för torpagrund. Det är inte Smålandsvillan som gör grunden utan de bara förmedlar arbetet, ett arbete som kan vara värt att ta in egna offerter för.
 
Vi hade ett tag funderingar på att ställa huset på plintar och fick besked om att det är ok, vi har också via säljaren hört talas om dem som gjort en källare och ställt huset på. MEN smålandsvillan bygger hus som moduler dvs som lådor med ett färdigt golv/bottenbjälklag. Om man vill bygga med en platta på mark passar ett hus byggt av block - med väggar som kommer i hela sjok bättre. Plattan blir ju innergolvets undersida ... hoppas att detta går att förstå ::)
mvh fiddeli
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.