1. 66 millimeter

Jag måste ha en för den är cool 😊
 
Svar 1.

En ny Hitachi cirkelsåg hade passat utmärkt till att byta ut arvegodset från farsan, en gammal Hitachi från 80-talet. Den funkar visserligen rätt bra, men förtjänar pensionering och istället titta när den yngre generationen sliter vidare.
 
SVAR:1 66mm
Skulle passa perfekt vårens projekt.Bla. ett uterum ska bli till
 
Svar: 66 millimeter

Min motivering till varför jag behöver vinna den här cirkelsågen är att vi har köpt hus som vi gillar MEN planlösningen i huset är bedrövlig. Det beror på många små rum.
En cirkelsåg skulle lösa det; ned med ett par väggar är lösningen!
 
Svar: 1. 66mm

Min nuvarande cirkelsåg har ett maxdjup av 50 mm och måste ibland hjälpas igång för att kolen är slut. Detta kan lätt bli farligt. Har inte lyckats hitta nya kol till denna 25 år gamla maskin. 50 mm sågdjup räcker heller inte när man skall snedsåga en 45 mm. Skall i sommar blåsa ur hela huset och byta innertak, golv, väggbeklänad, bygga några nya väggar m.m. I det jobbet hade det varit perfekt med denna såg, som borstlös kanske låter mig behålla alla fingrar!
 
Rätt svar : 66mm

Jag skulle vilja vinna för att ge detta till min svåger. Han har tillsammans med sin sambo och barn flyttat till hus, de bodde tidigare i hyresrätt så deras maskinpark är om något tämligen liten. Med denna vinst skulle altanbygget kunna ske för dem detta år.
 
66 mm.
Med en Hitachisåg skulle jag med lätthet fixa fågelholkar och lösa bostadsbristen för alla småfåglar i grannskapet och barnen skulle få perfekt kapade brädor till trädkojan. Hunden skulle få ett nytt hus och cyklarna ett fint skjul... Listan över projekt kapas lätt med en Hitachi cirkelsåg!
 
Svar 1
Har ett tak och panelbyte i sommar så en ny fräsch cirkelsåg står högt på önskelistan . Sen så står yngsta dotterns lekstuga på tur och det lär gå fortare med en proffsklinga från sköna gröna hitachi.
 
Orientexpressen
Svar: 1. 66 millimeter
Motiv: Visst går det att använda fogsvansen, men men, med en Hitachi cirkelsåg blir ju jobbet så mycket roligare och snabbare gjort. Dessutom slipper jag träningsvärk i armen. Med den här cirkelsågen i mina händer kan jag planera för många fina snickarjobb. Här ska snickras och donas som aldrig förr.
 
Svar: 66mm

Min gamla B&D såg inte mycket att hänga granen. En ny skulle verkligen göra livet lättare. Speciellt en tyst såg så att jag kan jobba även på kvällarna utan att störa resten av familjen.
 
Svar: 1 66mm

Äntligen ett verktyg som jag saknar. Kanon för mitt stundande Altanbygge, riktigt bra att den är tyst så vår nyföddeson kan sova tryggt när pappa och mamma bygger.
 
Svar : 1 dvs 66 mm

Min gamla b&d har varit redo för pension länge nu, men pga arbetsmarknadens läge kommer den nog få slita till sista vilan. :p
 
Svar 1 66mm
Denna skulle sitta fint till det nya husköpet så både jag och vertyg kommer få jobba på men borde inte bli mer är 20-30 år sedan är det bara att börja om så hoppas extra klinga medföljer 😁
 
Svar 1, 66 mm

Ska snart bygga en vedeldad bastubyggnad ute på tomten, med tillhörande trall. Det jag saknar i verktygsväg är en riktig cirkelsåg, hittills har jag lånat från vänner när det behövs, men det är trist att alltid behöva låna från andra.
Vore kul att jämföra denna såg med de andra jag lånat, se hur man upplever skillnaden med kolborstfri motor etc.
 
Stort deltagande denna veckan och mängder av bra motiveringar. Det har varit ett tufft val och vi får nog helt enkelt försöka få till en repris på denna tävlingen framöver så att fler kan få chansen att vinna. Veckans vinnare blev i alla fall ingen mindre än... *trumsolo*... Samihus med följande motivering:

Den sågen ser väldigt intressant ut! Den cirkelsåg jag har idag sprutar upp alla sågspån rätt i ansiktet på mig när jag sågar, den väger nästan dubbelt så mycket som denna och kan ändå inte såga i närheten av 66 mm trots lika stort blad Den ser fruktansvärt stabil ut och ser tuffare ut än alla mina andra verktyg tillsammans.
I sommar har jag ett antal uteprojekt jag vill hinna med under semestern, bland annat så ska jag bygga små "förvaringsbodar" åt min luftvärmepumpar och utöka altanen. Skulle vara en dröm att få använda en riktig proffssåg till detta.
 
  • Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.