Jag misstänker att det kommer en mängd "kopior" snart då "timpengen" för monteringen är för bra för att de ska få vara ensamma på marknaden.


/Krille
 
Anledningen till att man inte kan sätta exakt i höjd är att skruven har en gaffel som man lägger bärlinan i. Dvs man måste vrida skruven ett halvt varv för att få gaffeln rätt. Ett halvt varv är ca 2cm.
 
mrjim
Är det någon som har erfarenhet av markskruvar i mjuk mark? Funkar det lika bra plintar eller kanske bättre?
 
Sökte på Alibaba då jag också är intresserad av det här.
Hittade flera olika sorter på sökord som earth anchor, ground screw
 
Jag är nyfiken hur ni/man enklast monterar dessa rakt, om man som jag saknar ombyggd hydraulborr till grävmaskinen :)
 
Vi hade ju SlutaGräv hos oss, och de hade en fet borrmaskin (antar jag det var) och ett rejält borr av något slag som de förborrade med.

Vidare minns jag inte om de hade en annan maskin för att dra ner skruven eller om det var samma.

Vi behövde justera några av skruvarna under arbetsgång, och då hade vi bara en regel som hävstång. Det funkar nog även för att skruva ner dem, bara man fått ner den hyggligt i marken och den är rak. :)
 
AlbinG skrev:
Hej, kanske lite sent svar på frågan nu? Men vi testade deras metod i somras. Vi har i flera år pratat om att bygga staket runt vår gård och delar av hagarna. Att vi ville ha staket var det inget snack om, men det kändes som ett helt omöjligt projekt. Jag hade vid ett tillfälle lånat ett jordborr för att få ett hål till en plint men det var helt hopplöst. Vi har styv lera som sommartid är hård som cement. När jag pratade med Sluta gräv så sa dom att det inte skulle vara något problem. Jag hade lite svårt att tro att det verkligen skulle funka. Men jag blev överbevisad. På en dag så fick dom ner 107 skruvar! Visst, då var dom några man. Men om jag skulle tagit mig an detta själv med tex en jordborr så hade jag ALDRIG blivit klar! Eller rättare sagt, jag hade nog ens aldrig börjat. Nu är vi superglada för vårt staket. Det blev så mycket bättre än vad vi vågat hoppats på. Och jag tror verkligen inte att detta är en dyr metod relativt plintar. Själv skulle jag som sagt aldrig klara av att gräva / borra alla hålen själv. Och kostnaden för att hyra in någon för att borra alla 107 hålen i vår hopplösa lera tror jag hade blivit betydligt dyrare. [bild]
Har du blivit tillfrågad av företaget att använda ditt material?
Eller har du själv anknytning till företaget?

Screenshot_2016-04-18-21-57-19.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Hell00 och 3 till
  • Laddar…
Tar man stolpskruvar spelar det ingen roll om snett.
Kloss i sidled och bygg sedan Syll. Syllen gör du runt kloss och stolpar sedan i syllen.
På så sätt spelar linjen i Markskruv ingen roll.
Om du inte nödvändigtvis vill vila all tyngd på själva markskruven direkt uppifrån stolpen. Men varför....?
 
Kolla https://www.resume.se/nyheter/artik...ranschen---vill-forandra-varlden-med-fintech/

"Hon teamade upp med strategen Albin Gustavsson och jobbade djupt med uppdrag som Sluta Gräv som gör markskruvar". Albin är "Brand and marketing consultant" enligt egen LinkedIn-sida.



PeterStrandberg PeterStrandberg skrev:
Har du blivit tillfrågad av företaget att använda ditt material?
Eller har du själv anknytning till företaget?

[bild]
PeterStrandberg PeterStrandberg skrev:
Har du blivit tillfrågad av företaget att använda ditt material?
Eller har du själv anknytning till företaget?

[bild]
 
  • Gilla
jonmo och 1 till
  • Laddar…
A
G glimglam skrev:
Vi hade ju SlutaGräv hos oss, och de hade en fet borrmaskin (antar jag det var) och ett rejält borr av något slag som de förborrade med.

Vidare minns jag inte om de hade en annan maskin för att dra ner skruven eller om det var samma.

Vi behövde justera några av skruvarna under arbetsgång, och då hade vi bara en regel som hävstång. Det funkar nog även för att skruva ner dem, bara man fått ner den hyggligt i marken och den är rak. :)
hej, detta var ett tag sedan. Tänkte höra om prisbild. Jag har fått offert nu på 740kr/ skruv för 1,2m långa skruvar. 30 skruvar. Låter dyrt tycker jag
 
A David9988 skrev:
hej, detta var ett tag sedan. Tänkte höra om prisbild. Jag har fått offert nu på 740kr/ skruv för 1,2m långa skruvar. 30 skruvar. Låter dyrt tycker jag
Är nåt år sen ja även funderade på skruvplint från Sluta gräv. Skulle ha 30-35 st och fick ett pris 800kr/st.
Har hört att folk fått ungefär samma pris till en början, men vissa har fått ner de till hälften.
Jag la ner mina planer då pris ja skulle få skulle bli allt för dyrt.
Men tiden har ju rullat på och finns det inte andra som skruvar liknande, betydligt billigare? Är inte helt säker men har för mig att ja hört de.
Sen finns de väl skruv man kan skruva själv har ja för mig att ja sett hos någon bygghandel (eller om de kanske till och med var på typ Jula eller nåt), men dom är kanske för korta.

Hoppas du får mer svar av några som vet mer... :)
 
Jag köpte ett tjugotal på jula och skruvade i själv, med hjälp av ett spett och en god vän. Det gick. Men det är inget jag kommer göra om.
 
Hej,

Ser att det är ett år sista kommentar kom upp i detta tråd. Nu funderar vi på att sätta upp ett staket hemma, men vi har ganska stenig mark och funderade då på Sluta Gräv. Det jag var nyfiken på är, ni som har använt er av SG, är priserna inklusive montörens kostnad eller enbart skruvarna?
 
Hej, priser som jag fick var inkl. allt. Det kostar en slant men resultatet blir mycket bra. Har använt dem för både inglasat uterum och ett altandäck.
 
  • Gilla
bubban71
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.