Som rubriken lyder så skulle jag vilja göra mig en liten "verkstad" i min krypgrund.
Detta kan ju låta lite lustigt, men det är ståhöjd i denna del och det finns redan ett arbetsbord där.

20160412_072813.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Marken består av singel som är dränerat undertill...
Avfuktare är installerad och är påkopplad från Maj till September.

Jag funderar på att ta bort den högra trähyllan och ersätta den med en arbetsbänk. I denna veva vill jag även byta ut den nuvarande arbetsbänken, till en djupare modell.

Jag skulle vilja ha ett bord som är fukttåligt (för att vara på den säkra sidan) då det skall stå i just en krypgrund.
Någon som har förslag på material?

Då det kommer att sågas en del där nere och jag inte vill ha en massa sågspån (organiskt material)som lägger sig på marken är en grovdammsugare införskaffad för påkoppling till mina sågar. Men jag skulle ändå vilja underlätta för mig själv genom att lägga ut plattor på marken - detta för att få till ett stabilare underlag till mina bänkar och att förhindra att sågspån skall komma ned på marken (lättare att suga upp)
Skulle detta på något sätt kunna försämra klimatet i min krypgrund?
Överväger att lägga dansk sjösten där bänkarna skall stå... eller finns det något bättre?

Kanske är det till och med idiotiskt att ens överväga en verkstad i en krypgrund?
Alla tips och erfarenheter mottages gladeligen :)

Har googlat en hel del på detta men hittar inget, så vänder mig till den samlade erfarenheten hos Bygga Hus eminenta medlemmar :)
 
Inte funderat på att gjuta en platta där då?
 
sir_daniel skrev:
Inte funderat på att gjuta en platta där då?
Nej den idén har aldrig slagit mig... är kanske inte en dum idé, men lite stor för mig :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.