Som nämnts tidigare, en dryg dm snö över större delen av gräsmattan ännu, nog minst en månad bort innan det är dags för klipparen att komma fram... ;)
 
  • Gilla
Jumos
  • Laddar…
harry73
AndersMalmgren skrev:
Har ingen gräsmatta, körde uteservering istället :p


[bild]
Lite gräsmatta har du kvar, men den blir mindre och mindre, men jag ser i alla fall inga gråa hår ;)
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Släppte ut roboten igår.. Östergötland.
 
Tomten full i snö fortfarande.
Klipper när det är för långt.
Ska sattsa på att gräset mår så dåligt som möjligt så man slipper klippa allt för ofta.
Skaffa robot? Kommer inte på fråga.
 
Jag väntade lite för länge med roboten förra året, så den fick glatt åka ut igår och börja toppa gräset. Vintergödslingen har gjort att gräset skjuter fart rejält nu och får kalksalpetern bett om gräset nu, så kommer det vara galet med skjuts i tillväxten om någon vecka.

Fördelen med att toppa gräset lite försiktigt redan nu är att även det blir lite näring till en vintertrött gräsmatta. Kör dock väldigt sparsamt med roboten nu för att inte störa gräsmattan för mycket, utan låta den komma igång ordentligt.
 
Borde ha släppt ut roboten redan men har två nysådda områden efter ett par uppgrävda stormfällen. Blir till att handjaga mina 1500m3 gräsmatta några veckor :/ (Halland)
 
I söndags åkte roboten ut, klippte med vanlig motorklippare på lördagen för första gången i år.
 
nihon skrev:
Borde ha släppt ut roboten redan men har två nysådda områden efter ett par uppgrävda stormfällen. Blir till att handjaga mina 1500m3 gräsmatta några veckor :/ (Halland)
Är det inte enklare att stängsla in stormfällena med lite brädor så du slipper handjagaren?
 
Blir besvärligt att klippa med så många kubikmeter, måste nog vara något traktordrivet för att klara det.;)
Här får nog handjagarn vänta tre veckor till innan snön är borta och löven borträfsade på de 1400m2 som jag har.
 
Idag klippte jag gräset för första gången. Körde handjagaren på lägsta och näst lägsta och struntade i att kicka igång roboten eftersom jag grävt av sladden och orkade inte fixa den.

Hur går det för er andra? Har ni hunnit klippa än?
 
Klippte också idag.
17 grader varmt.
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Tomten fortfarande täkt av snö :D
 
  • Wow
  • Gilla
Per Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
Cheesen
Snötäckt trädgård med början av gräsmatta synlig och träaltan i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bara snön tinar så kan man börja fundera.... Brukar väl bli nån gång runt midsommar som klipparen tas fram...
 
  • Wow
  • Haha
thewolf och 1 till
  • Laddar…
Cheesen Cheesen skrev:
[bild]
Bara snön tinar så kan man börja fundera.... Brukar väl bli nån gång runt midsommar som klipparen tas fram...
Själv har man gått i t-shirt halva veckan i gassande sol och 20+ i solen
 
  • Haha
Per Eskilsson
  • Laddar…
Cheesen
P Prodigys skrev:
Själv har man gått i t-shirt halva veckan i gassande sol och 20+ i solen
Vi har också haft varmt i solen, satt på skotern och solade på sjön några timmar.....
 
  • Älska
  • Gilla
thewolf och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.