Har ett husbygge på gång och cirkelsågen är fullständigt värdelös.

Den är tung och klumpig. Svår att sikta rätt med och så håller den inte inställningarna.
 
Som nybliven fulländad Svensson med ett radhusinköp så är det en del fixande!
Att då kunna kapa en rak kurva med ett 66 mm djup är ju helt förträffligt !

Mvh
 
Rätt svar: 1

Jag har en 7 år gammal Hitachi cirkelsåg som nog är det verktyg jag använt mest i mina renoveringsprojekt. Den har verkligen varit super, men det är dags att byta ut den nu. :)
 
Svar är nr. 1. 66 millimeter.
Nygift och nyinflyttad i en villa som behöver kärlek och renovering på en blygsam budget. Hade varit underbart att arbeta med denna maskin då den gamla cirkelsågen vi fick från föräldrar vid flytten till huset inte överlevde första hindret. Nu är det dags att ta nya tag i sommar, detta kräver en hel del utrustning som vi sakta men säkert bygger upp! En cirkelsåg som sågar rakt underlättar livet enormt! Arbetet går fortare, resultatet bättre och äktenskapet lyckligare! Dessutom är Hitachis ett märke som återkommer frekvent bland våra verktyg, häcksax, sticksåg och vår älskade skruvdragare!
Med vänlig hälsning tjejen som vill och kan!
 
66mm

Svågern sågade nyligen av sladden på min nuvarande!
 
Rätt svar : 1 66mm
Alltså varenda gång man skall köpa verktyg så står man i valet och kvalet gråta en gång eller två.
Ofta blir det ju två då man tror att aaah så stor skillnad kan det inte vara, det är ju ändå bara nåt som skall snurra eller gå upp och ner.
Men ack så många ggr man fått äta upp det.
Så låt mig slippa detta valet och kvalet och skänk mig denna tingest så lovar jag att bara gråta en gång,,, av glädje :).
 
Svar: 1. 66mm

Flyttlasset till hus gick igår och med "påhittig" fru så vankas många projekt här framöver.
Ska bygga om vitrinskåpet och soffbordet, platsbygga garderob i hallen med många fack (många snitt), ny stor bro, sandlåda med lock, trädgårds oas, altantak, stor gungställning med rutschkanan mm mm.
Så många löpmeter virke och skivor ska kapas här i sommar och mycket blött tryckat, så en såg med motor vore ju underbar så man slipper såga bort semestern 🖒
 
Svar 66mm

Har borrmaskin och vinkelkap från Hitachi och behöver en bättre cirkelsåg nu också min gamla "no name" ger inte så bra resultat och har dessutom mycket ljud, vill ju höra också fast mycket läsvärt vinns här :)
 
Svar 66 mm.
Behöver en ny cirkelsåg till altanbygget på landet för att få raka snabba snitt.
Har en matchande Hitachi skruvdragare till det redan, och en grön maskin till skadar ju inte.

/K
 
Svar 66 mm

Det skulle vara underbart med en Hitachi-såg
Min gamla Bruksbo är ju bara ruffel o båg
 
Svar: 66mm

Som ny förstagångshusägare så är maskinparken skrämmande liten! En kvalitetsmaskin från Hitachi skulle verkligen vara en välkommen tillökning i familjen :)
 
Min gamla cirkelsåg som jag köpte när jag var 16 år sjunger på sista versen nu. Köpte då en väldigt liten variant för jag tyckte att den verkade behändig (visste inte så mycket då). Den är idag alldeles för klen och en ny såg har varit på tapeten ett tag nu när jag nyligen köpte hus. Men det är så mycket verktyg (och diverser andra prylar) som behövs när man skaffar hus så köpet har hela tiden flyttats fram. Min nu tjugo år gamla trotjänare har varit med om det mesta och den är nu inne på sin andra hemmabyggda skena. En ny såg skulle garanterat komma till användning för årets altanprojekt.
 
Rätt svar 1. 66 mm. I min nybyggda "snickarboa" saknas just nu en bra cirkelsåg. Denna skulle verkligen platsa bra.
 
Rätt svar 1. 66 mm. I min nybyggda "snickarboa" saknas just nu en bra cirkelsåg. Denna skulle verkligen platsa bra
 
Svar: 66mm

Jag har länge tänkt prova att bygga mina egna skenor till en cirkelsåg, men vill inte bygga några till den befintliga kassa sågen jag har, som det inte längre går att gira med :(

Därför hade det varit kul att få en riktig kvalitetssåg att utgå ifrån.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.