Hej! Det finns ju flera koder i systemet, men jag antar att du använder masterkoden för att larma av/på.

Koderna ligger under *5 + nuvarande masterkoden.
Därefter ska du ange ett tvåsiffrigt nummer beroende på vilken kod du ska ändra. Masterkoden ligger på nummer 40,
 
A
Återigen Tusen tack för hjälpen! Märkligt att nu har sektion 6&7 slutat fungera vad kan detta bero på? Det är rörelsedetektorer?
 
A
Hjälp.
Hur får jag åter mina Rörelsedecare att fungera? Väldigt konstigt att det kan bli såhär!:D
 
Hur menar du med inte fungerar?
Det är inte så att du larmar på i hemmalaget? Då är ju normalt inte ir deckare aktiverade.

Du kan testa sektionerna med ett gångtest

[*6] masterkoden [8]
 
A
Dom verkar ha tappat anslutningen. Sedan jag ändrade om i larmet. Dock så fungerar den nya som jag fick hjälp och programmera. Otroligt konstig! Nya i källare och Deckare nere fungerar. Övervåning och Vardagsrum har lagt av helt. På vardagsrum "Garage" på pappret bytte jag funktion till borta hemma sektion. Övervåning rörde jag inte. Jag vet att anslutningen tappats då jag skulle ta ner deckarna tillfälligt och inget sabotagelarm utlöstes. Inte heller i bortaläget reagerar larmet på dom??
 
Är de trådlösa eller med kabel?
 
A
Alla är trådlösa.
 
Okej, ja det var skumt. Men börja med att gå igenom alla inställningar.

Sekvens 804 + zonnumret... Rätt serienummer?
Sekvens 001, stämmer zontyperna? (IR = 05)
Sekvens 101 för zon1, 102 för zon2 osv... Alternativ 8 på för de trådlösa sektionerna?
Sekvens 202, är alla zoner som används tända!
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
Andreas La Motte skrev:
Okej, ja det var skumt. Men börja med att gå igenom alla inställningar.

Sekvens 804 + zonnumret... Rätt serienummer?
Sekvens 001, stämmer zontyperna? (IR = 05)
Sekvens 101 för zon1, 102 för zon2 osv... Alternativ 8 på för de trådlösa sektionerna?
Sekvens 202, är alla zoner som används tända!
Återigen tusen tack! Ska prova i morgon.
 
A
Fungerade inte?
 
A
Behöver verkligen hjälp att få igång detta igen.
 
Vad fungerarade inte?
 
A
Allting var som det skulle i inställningarna vad jag kan se? men de slutade fungera när jag programmerade om.
 
Svårt att veta exakt vad som är fel, men jag skulle välja ut en zon som inte fungerar och noga gå igenom all programmering som har med den att göra, särskilt att serienumret stämmer (kolla bak på detektorn), att sektiontypen är rätt och att trådlöst är aktiverat...
 
A
Hur aktiverar man trådlöst?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.