När kör ni era robotar? Har en 330x på ca 800m2 gräsmatta och har ställt den på att gå mellan 20-22 varje dag. Är detta för lite? Är det bättre att låta den gå på dagen när gräset är torrare?
 
2h låter väldigt lite. Kan dock inte kapaciteten på den. Går den på dagen så vill jag påstå du får bättre resultat och mindre gräs på undersidan av roboten.
 
En annan fördel med att köra i torrt gräs är att det blir mindre spår samt mindre risk för att den slirar någonstans.
 
Du får väl prova dig fram, men den bör definitivt gå tidigare, innan daggen lägger sig!
 
Normalt för vår klippare på nätterna. Har inga problem med spår eller att det skulle fastna en massa gräs.
Inbillar mig att gräset får mindre bruna toppar när man inte klipper när det är som varmast/soligast. Just nu är det iofs inget problem
 
Har en automover 220 ac. Vi har ca 900 m2 gräs. Min klippare går måndag till fredag 22-05.
Jag kör den på nätterna för att vi har småbarn som springer ronder mycket och leker i trädgården. På kvällen tar jag en snabb runda o kollar så att trädgården är fri från leksaker:)
 
AM 220AC. 400m2, Mån-fre 10-16.
 
AM320 varannan dag 8-20 med vädertimer, så den klipper vanligtvis mindre än 8-20. ca 1000m²
 
AM330x varje vardag ca 9-21 på 1400kvm komplex trädgård . Tiderna varierar lite under säsongen.
 
Gardena R160, 11.00-22.00, mån+tisd+ons+fre i alla fall nu fram till midsommar, sedan även torsdag. En del beror ju på hur mycket gräset växer och hur man gödar gräsmattan.
 
09-14 mån-fre nu på försäsongen
har en worx landroid m och 1000m2 gräs
 
Hej, mitt första inlägg här.

Jag har precis beställt en Husqvarna 420 och ha ca 1100m2 och lagom komplex trädgård. (ritning och frågor om placeringar kommer :) )
Jag undrar, FÅR man köra nattetid om man bor inne i stan på ett vanligt villaområde? (58db)
 
R40li 03-13 alla dagar ca 500m2 enkel matta utan öar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.