Någon som vet någonstans som man byggt Eksjöhus Harmoni? Eller rent av någon som håller på och vill dela med sig av alla erfarenheterna från pris, bygg osv?
Mvh,
GreenTurtle
 
Inte byggt, ännu. Men det står på vår 10-i-topp lista, ska definitvt begära prisuppgift på det när det närmar sig bygge för oss.

Har du fått någon prisuppgift?
 
NF ca. 1,5 milj.
 
Var noga med avtalsformerna - att bygga med Eksjöhus kan lätt sluta helt utan harmoni. >:(
 
Det var jag som skrev om de där problemen och med tanke på hur stora problem vi haft (och HAR), hur lite som Eksjöhus är villiga att göra centralt, och hur avtalen i sig ser ut så skulle jag vilja påstå att det inte är enbart regionbaserade problem.

Var alltså noga med avtalsformerna. Om ni inte lyckas få totalentreprenad med ett enda avtal och fast pris så finns stor risk att ni sedan sitter där helt upplurade. Tyvärr!

Jag vet inte vad det är för "1,5 milj" som nämns, men om det inte är totalentreprenad så kan det lika gärna bli "2,0 milj" eller mer. Alternativt blir inte huset klart. Ingendera är en särskilt rolig sits när man som förstagångsbyggare till slut flyttar in i (mar-)drömskåken.
 
Mastermind skrev:
Jag vet inte vad det är för "1,5 milj" som nämns, men om det inte är totalentreprenad så kan det lika gärna bli "2,0 milj" eller mer. Alternativt blir inte huset klart. Ingendera är en särskilt rolig sits när man som förstagångsbyggare till slut flyttar in i (mar-)drömskåken.
Enligt samtal med säljare på Eksjöhus så är 1,5 milj. med Totalenreprenad (inkl. vissa Tillägg).
 
Var alltså noga med avtalsformerna. Om ni inte lyckas få totalentreprenad med ett enda avtal och fast pris så finns stor risk att ni sedan sitter där helt upplurade. Tyvärr!
När det gäller Eksjöhus så räcker det inte med totalentreprenad och fast pris. När de tycker allt är klart, då har man inget att säga till om.
Inte ens garantibesiktning och vår advokat bryr de sig om. Ett gott råd, undvik Eksjöhus !

/Björn
 
Det där är ju ungefär lika initierat som att säga att du minsann kunde gå över ditt torg utan att bli nedslagen så därför är det garanterat säkert överallt.
 
förstagångsbyggare är inget att skylla på, vem är inte det förresten, man kan inte bygga hus utan att först ta sätta sig in vad som gäller.
De flesta försöker nog sätta sig in i vad som gäller. Men det är inte alltid så lätt. Sedan finns det faktiskt fortfarande människor här i Sverige som litar på andra människor. Tyvärr så blir de färre för varje dag som går eftersom de flesta människor har blivit så fruktansvärt egoistiska och bara tänker på sig själva. De bara roffar åt sig och skiter i allt och alla andra. Så de stackarna som tror på vad en människa säger blir bara grundlurade och tappar tron på medmänsklighet.
Men Fredrik_E verkar ju vara väldigt "duktig" på allt han gör och verkar dessutom vara duktig på att tala om det och klanka ner på andra. Så han kan ju inte ha haft en enda miss eller bakslag under sitt liv.
Forumet är till för att hjälpa människor. Gör det istället för att sparka på de som redan ligger...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.