66 mm, jag skall i vår lägga om vårat 160 m2 stora tak och behöver då en pålitlig kompis.
 
Hej
66 millimeter är svaret. Jag vill ha den för att jag endast använder professionella verktyg i min hobbyverksamhet - snickeri.
mvh
Tor Petrell
tor.petrell@petrell.se
 
Svar: 1. Hitachi C6MEY klarar hela 66mm sågdjup i 90graders vinkel och inte nog med det, 45mm i 45 grader! Strålande att slippa såga färdigt reglarna med fogsvansen. När man har en Hitachi i handen så vet man, -det blir bra!

Finns ingen anledning att köpa varken dyrare eller billigare maskiner.

Ända sedan premiären av Byggahus nya nyhetsmail den 25 juni 2009 har jag förväntansfullt väntat på nästa brev. Ett fantastisk lärorikt forum man kan lita på och som sätter konsumenten främst.
 
Svaret är 1. 66mm

Har sedan tidigare en Hitachi 18V borrskruvdragare som följt mig genom många byggprojekt och som fortfarande funkar fint men inför sommarens stora projekt, altan med tillhörande uterum så skulle min gamla cirkelsåg från Bosch behöva bytas ut, den funkar men är sååå tung och klumpig. Hitachi C6MEY med sina 2,8 kg är fjäderlätt i jämförelse.

Så var barmhärtiga mot en stackars amatörsnickare och se till att han får en ordentlig såg att jobba med, att C6MEY är både lätt och tyst samt har flertal andra fina finesser gör ju bara jobbet roligare, bra verktyg är guld värt.

Ha en go snickartid framöver allihop.
Anders
 
Rätt svar är 66 mm.

Jag har tittat lite på ny cirkelsåg i bygghandeln inför sommarens renovering, skulle sitta fint om jag vann den istället då får jag köpa fler Hitachi verktyg, har bara skruvdragaren nu. Min gamla bosch-såg ska kastas. Har märkt att det är bättre att köpa kvalitetsverktyg än billigt skräp.
 
Svar 1, 66mm. Vi har precis köpt ett hus som i stort sätt kräver totalrust och en Cirkelsåg saknas bland verktygen idag så det skulle vara till stor hjälp för oss med en Cirkelsåg av hög kvalité.
 
Alternativ 1: 66mm

Är nybliven husägare och är som många andra i behov av verktyg. En cirkelsåg hade passat in bra i planerna för att genomföra det stora renoveringsarbetet och utbyggnaden av bostadsdelen. Även ett garage ska byggas. Sammanlagt landar nybyggnationerna på ca. 100m2. Det kommer bland annat behövas lägga takspont på nya och gamla delen samtidigt som projektet innehåller en hel del andra moment där kapande med en cirkelsåg hade varit önskvärt. På slutet kommer även en altan att byggas.

Mvh Jens
 
M
Svar 1 66mm

Min motivering: Både barn och fru är involverad i fixandet av hus, både renovering och dekoration. Ska man laga, fixa och skapa krävs bra grejer. Inget dödar lusten att lära och vara med så som verktyg som är krångliga att hantera, går sönder eller ger undermåliga resultat. Man ska ha bra verktyg! Därför hoppas vi på tur.
 
Svar 66 mm

Jag har byggt och renoverat på fritidshuset och bastun på alla mina semestrar. Nu har min son fått intresse att fritidsbygga med mej. Sågen skulle gå till honom som ett första egna personliga verktyg
 
66 mm
Med altanbygge i startgroparna vore de ju förnämligt att vinna en såg så jag slipper fogsvans-arm i år. 💪😉
 
Svar 66 mm. Ska precis börja med mitt Attefallshus och har konstaterat att min såg inte är tillförlitlig. Jag behöver en såg som klarar av att arbeta både med fina snitt likväl som grova kapningar i bjälklag. Då en del av arbetet också omfattar design av inredningsdetaljer så måste jag kunna lita på att vinklarna blir korrekta även på längre sträckor typ på trappräcke. Allt vad jag kommer att göra är designat av mig och kommer att bli byggt av lösvirke i furu, gran och ek. Så behovet av en maskin att lita på är mycket stort :)
 
Alt 1: 66 mm

Insåg precis att detta verktyg kommer att underlätta mina kommande renoveringsarbeten avsevärt.....
 
Svar: 1 66 mm

Då jag aldrig vunnit nått så kanske det är min tur:).
 
S
Svar: 66mm

Med sommarens kommande panelbyte och altanbygge så räknar jag inte med att få jättemycket tid över till annat, men med en ordentlig cirkelsåg från Hitachi kanske det går så smidigt att jag även får tid över att ta med mig familjen på en liten semester :)
 
Svar i Täväling
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.